فرهنگ و هنر

جری تیلور سازنده پیشتازان فضا درگذشت :: افق میهن

جری تیلور، خالق و تهیه کننده سریال «پیشتازان فضا: مسافرت» در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش افق میهن، جری تیلور تهیه کننده، خالق نمایش، کارگردان و نویسنده سریال های «پیشتازان فضا: نسل بعدی» و «پیشتازان فضا: وایجر» که برنده جایزه امی شده بود در سن ۸۶ سالگی درگذشت. .

تیلور در سال ۱۹۹۰ در فصل چهارم این سریال به تیم سازنده پیوست و در فصل ششم به همراه ریک برمن و مایکل پیلار عنوان تهیه کننده اجرایی را از آن خود کرد. او سپس به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه برای فصل هفتم و آخرین سریال مشغول به کار شد، که برای آن نامزدی امی برای سریال برجسته را به دست آورد.

تیلور در ۴ فصل اول سریال از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ به ساخت “ویجر” با برمن و پیلر ادامه داد. او بعداً مشاور خلاق ۳ فصل پایانی سریال شد.

تیلور بیش از ۳۰ قسمت از مجموعه «پیشتازان فضا» را نوشته است. او در سال ۱۹۸۷ فیلمنامه «مکانی برای تماس با خانه» با بازی لیندا لاوین را نوشت و تهیه کننده سریال های «کوئینسی» و «MA» بود.

برانون براگا که جانشین تیلور به عنوان خالق ویجر شد، در ادای احترام خود نوشت: جری تیلور نویسنده و خالق بزرگی بود و با خرد سخاوتمندانه خود گروهی از نویسندگان جوان را پرورش داد که گواهی بر صبر او هستند. من بدون راهنمایی های بی عارضه جری شغلی ندارم. او به همه ما چیزهای زیادی یاد داد.

رابرت پیکادو بازیگر نقش دکتر در فیلم «پیشتازان فضا: مسافرت» نیز نوشت: تیلور قلب تپنده شخصیت پیشگام کاپیتان جینوی بود.

سریال علمی تخیلی “Star Trek: Voyager” در ۷ فصل با ۱۷۲ قسمت از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ پخش شد و پنجمین سری از فرانچایز اصلی “Star Trek” بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا