ترندهای روز

جزئیاتی جدید از زیردریایی بخت‌برگشته تایتان؛ موقعیت جغرافیایی به‌صورت دستی در یک فایل اکسل ذخیره می‌شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ظاهراً زیردریایی تایتان از سیستم موقعیت یابی پیچیده و عجیبی استفاده می کند که اطلاعات آن در فایل اکسل ثبت شده است.

آنتونلا ویلبی، پیمانکار سابق OceanGate، در جلسه استماع گارد ساحلی ایالات متحده شهادت داد که زیردریایی تیتان از یک سیستم ناوبری بسیار پیچیده و غیر استاندارد استفاده می کند. این زیردریایی سال گذشته در حین حرکت به سمت محل غرق شدن کشتی تایتانیک دچار حادثه شد.

ویلبی توضیح داد که سیستم موقعیت یابی تایتان از امواج صوتی برای تعیین سرعت، عمق و موقعیت استفاده می کند، اما به جای اینکه داده ها به طور خودکار وارد نرم افزار نقشه برداری شوند، ابتدا به صورت دستی در یک دفترچه یادداشت نوشته شده و سپس در فایل اکسل وارد می شوند. در نهایت از این اطلاعات برای ردیابی زیردریایی بر روی نقشه دست ساز استفاده شد.

ویلبی استفاده از نرم افزار استاندارد را برای پردازش خودکار داده های موقعیت یابی در زیردریایی تایتان پیشنهاد کرده بود، اما شرکت ترجیح داد سیستم داخلی خود را توسعه دهد که به دلیل کمبود زمان محقق نشد. ویلبی پس از انتقاد از این روش، تیم را ترک کرد و آن را روشی احمقانه برای مسیریابی توصیف کرد.

به گفته ویلبی، در یکی از سفرهای تایتان در سال ۲۰۲۲، زمانی که زیردریایی در حال بالا آمدن بود، صدای بلندی شبیه انفجار شنیده شد که حتی از سطح آب نیز شنیده می شد. مدیر علمی سابق OceanGate نیز این اتفاق را تایید کرد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا