بانک و بیمه

جزئیات ارز پرداختی به واردات تا ۱۵ تیر اعلام شد

به گزارش افق میهن، آخرین گزارش بانک مرکزی از جزییات عرضه ارز وارداتی این موضوع را از ابتدا نشان می دهد فروردین تا ۲۴ تیرماه امسال ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۳۶۲ میلیون دلار برای خدمات و ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون دلار برای واردات و صادرات مورد نیاز است.

بر اساس این گزارش، واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام ۳ میلیارد و ۶۱۳ میلیون دلار، دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳۷ میلیون دلار و در مجموع ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار واردات اساسی بوده است. کالاها و داروها با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ارز شدند.

این گزارش نشان می دهد که تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار و «صنعت معدن» است. “. ۷۶۷ میلیون دلار، خودرو، ابزار و تجهیزات تولیدی ۸۵۹ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک ۴۷۳ میلیون دلار. این گروه های صنعتی نیز تا پایان ۲۴ تیرماه امسال ۸۵۵، ۱۶۴، ۶۷۷، ۷۲۳ و ۳۴ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، ۵ میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار ارز برای واردات و صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت.

در پایان این گزارش آمده است که میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۱۶ تیر ۳۸ هزار و ۹۹۸ تومان، یورو ۴۲ هزار و ۲۲۶ تومان، درهم ۱۰ هزار و ۶۱۹ تومان، یوان ۵ هزار و ۳۶۵ تومان، ۴۴۰ تومان است. روبل و ۱۰۰۰ ۱۹۲ تومان لیر.

لازم به ذکر است در ۲۵ تیر ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۶۰۰۰ و ۲۷۳ تومان، یورو با نرخ ۵۰۰۰۰ و ۱۰۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰ و ۶۰۰ تومان در تالار اسکناس ایرانیان مبادله می شد. مرکز مبادلات. به همین ترتیب در صرافی دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۲۰۶ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۷۸۳ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۷۶۴ تومان مشاهده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا