ورزشی

جزئیات اعترافات اولیه متهم ردیف اول پرونده فساد در فوتبال؛ تبانی در ۱۵ بازی!

آن آدم های پاک فوتبال که همیشه به دور از فساد بوده اند، عاجزانه از مسئولان خواسته اند که به ته این قضیه برسند و اجازه ندهند یک بار برای همیشه عده ای که ارتباطات زیادی دارند به دست مردم کثیف بیفتند. فوتبال باید متوقف شود.

دلیل این مطالبه تلاش های پشت صحنه برخی برای کانالیزه سازی و تطهیر خود است. به عنوان مثال یکی از افراد پرونده که از قضا نقش پررنگی در رشوه خواری داشت، پس از اینکه متوجه شد پول زیادی در اختیار دارد، از طریق برخی از نزدیکانش قصد دارد خود را سفید کند! البته قوه قضائیه بدون هیچ مصالحه ای و با تمام قوا این پرونده را تمام خواهد کرد و این غده سرطانی فساد یک بار برای همیشه از فوتبال حذف خواهد شد.

اسناد بیشتر

در موارد فساد مهم ضربه زدن به سر مار است وگرنه کم کم فساد جمع می شود و در کوتاه مدت همه چیز به حالت اول برمی گردد. این هدف اصلی قوه قضائیه در پرونده فساد فوتبال است. به گفته یک مقام آگاه، هر مدیر و مسئولی در هر سمتی باید پاسخگو باشد و نمی توان او را تنها گذاشت. میزان فساد در باشگاه های لیگ برتری و دخالت مدیران، مربیان و داوران مختلف در تعیین نتایج و یا جریان سازی رسانه ای و فشار بر فدراسیون یا حریفان به حدی بوده که تعجب همه مسئولان مربوطه را برانگیخته است. اگر بخواهند می توانند با همه ستمکاران برخورد کنند. خیلی ها باید از فوتبال حذف شوند. در عین حال برخی باشگاه ها نیز اسناد و مدارک جدیدی را به پرونده باز کرده و خواستار برگزاری جلسات بیشتر شده اند. به عنوان مثال یک باشگاه معروف لیگ برتری که به دلیل تبانی یا هزینه های غیرواقعی با مشکل مواجه شده است، اعلام کرده است که اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد چند باشگاه لیگ برتری بازی کرده اند و متوقف شده و نتایج بازی های خود را مشخص کرده اند. پرداخت کردن

تبانی داوران قطعی است!

خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران زندانی نیز طی اعترافات خود تعدادی از داوران و کمک داوران لیگ برتر را در معرض پرونده فساد و تبانی قرار داد. منابع آگاه می گویند این قضات باید در دادگاه حاضر شوند و از خود دفاع کنند. به نظر می رسد افشاریان اعتراف کرده است که این تبانی ها در سال های اخیر معادلات لیگ برتر و لیگ دسته اول را به هم ریخته است. قوه قضائیه به شدت پیگیر تبانی در جامعه داوری است. بنابراین، کیومرث هاشمی وزیر ورزش روز پنجشنبه رسما اعلام کرد که فصل جدید لیگ برتر قطعا با VAR خواهد بود. این گفته وی دلیل و سند محکمی بر نقش پررنگ برخی داوران در تعیین نتایج مسابقات فوتبال بوده است. دولت و مقامات قضایی نیز معتقدند تا زمانی که VAR نیاید، ممکن است نتایج خارج از میدان مشخص شود، بنابراین تنها راه حل موجود، استفاده از فناوری روز دنیا است، مشروط بر اینکه افراد مفسد و رشوه گیرنده در استفاده از این فناوری به کار گرفته شوند. نباش

۱۵ مورد تبانی خاص

اگر بدانید چند باشگاه لیگ برتری به پرونده فساد باز شده اند، مغزتان سوت می زند! خداداد افشاریان حداقل ۱۵ مورد تبانی خاص را پذیرفت و نقش داوران را در تعیین نتایج فاش کرد. موضوع مهمی که مطرح می شود این است; آیا باشگاه های تبانی سقوط خواهند کرد؟ هنوز کسی پاسخی برای این سوال بسیار مهم و کلیدی ندارد. با توجه به گستردگی فساد شاید طبقه بندی انجام شود و در وهله اول با کسانی که تخلفات بیشتری دارند برخورد شود و قوه قضائیه آرام آرام پای کسانی که تخلفات کمتری دارند برسد. این شاید بهترین راه حل در شرایط فعلی باشد زیرا در غیر این صورت فصل جدید لیگ برتر باید با حذف های فراوان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا