اخبار اقتصاد ایران

جزئیات افزاش حققوق بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش مستمری و مزایای جانبی پرداختی به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان که حقوق آنها اردیبهشت ماه آنها بر اساس فرمول افزایش یافته پرداخت می شود. اعلام کرد.

ایران تحلیل، بر اساس بخشنامه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و مصوبات شورای عالی کار و تصویب هیات وزیران. ; از اولین قرار فروردین ۱۴۰۳ کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ وضع شده است، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل. به میزان ۲۲ درصد پایان مستمری اسفند ماه سال گذشته با مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، در این بخشنامه حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مستمری کلی بازماندگان موضوع اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۰۳ مبلغ ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال تعیین شده است. در هر ماه که مطابق با شرایط هر یک از مستمری بگیران است، مزایای جانبی نیز به این رقم اضافه می شود.

در این بخشنامه مزایای جانبی قابل پرداخت به مستمری بگیران تامین اجتماعی شامل حق سنوات، کمک عائله مندی، کمک هزینه اولاد، کمک هزینه همسر، کمک هزینه مسکن و حمایت معیشت مستمری بگیران است. بر اساس این بخشنامه، حق سنوات گذشته بازنشستگان و مستمری بگیران (سوابق اصلی و مشترک) بیش از ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به ازای هر سال سابقه بیش از ۲۰ سال، ۵ هزار ریال افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، مبلغ کمک عائله مندی مستمری بگیران دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال، مبلغ کمک عائله مندی مستمری بگیران ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال، مبلغ کمک هزینه فرزندان تعیین شده است. حداکثر تا ۲ فرزند ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۲۰ ریال و برای فرزند سوم و بیشتر ۱۱ میلیون و ۱۷۴ و ۳۰۶ ریال مبلغ کمک هزینه همسر تحت تکفل فرزند در موارد بازماندگان حداکثر ۲ فرزند ۱۴ است. میلیون و ۴۱۰۰ ریال و مبلغ کمک هزینه برای همسر تحت تکفل فرزند در موارد بازماندگان دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال تعیین شده است.

این گزارش حاکی از آن است که مبلغ کمک هزینه مسکن قابل پرداخت به مستمری بگیران برای هر مورد مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و مبلغ ریالی کمک به تامین معیشت مستمری بگیران نیز ۴ میلیون ریال تعیین شده است. برای هر مورد است.

لازم به ذکر است که پرداخت مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی چند روزی است که آغاز شده و حقوق این ماه آنان بر اساس افزایش های ذکر شده در این بخشنامه در حال پرداخت است. سازمان تامین اجتماعی نیز مابه التفاوت حقوق را اعلام کرده است فروردین ماه بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان نیز در می باشد خرداد ماه پرداخت خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا