ترندهای روز

جزئیات جدید از جنایت پادکستر ایرانی در کانادا

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

دوشنبه گذشته پلیس شهر نیوفاندلند کانادا درگیر خودکشی یک مرد ۳۴ ساله در خانه اش در مرکز این شهر شد. بررسی ها نشان داد او مهدی پورباغی، تهیه کننده ایرانی پادکست معروف «آخرین شهید» است که در این پادکست داستان های جنایی را روایت می کرد.

جزئیات جدید جنایت پادکستر ایرانی در کانادا

او با همسرش به نام باران زندگی می کرد اما خبری از این زن نبود. در این شرایط جست و جو برای یافتن همسرش آغاز شد تا اینکه فردای آن روز (۲۶ تیر) جسد زن جوانی در داخل چمدانی که در نزدیکی رودخانه سنت جان کانادا رها شده بود، کشف شد. خیلی زود مشخص شد که جسد متعلق به باران، همسر یک پادکست ایرانی است که به گفته پلیس روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه به قتل رسیده است. بررسی دوربین های مداربسته نشان داد مهدی پورباغی پس از کشتن همسرش، جسد او را در داخل خانه قرار داده است. یک چمدان و آن را در مکانی خلوت نزدیک رودخانه رها کرد و به خانه بازگشت و به زندگی خود پایان داد. انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی جنجال زیادی به پا کرد و همه به دنبال پاسخی برای این سوال بودند که چرا تهیه کننده پادکست جنایی «آخرین شاهد» دست به این جنایت هولناک زده است؟

۱۱ سال پیش ایران

خواهر باران (کشته شده) می گوید: مهدی و باران حدود ۱۱ سال پیش با هم ازدواج کردند. بعد از ازدواجشان حدود ۸ سال در شهر ما لاهیجان زندگی کردند. در این مدت مهدی که در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده بود از طریق برنامه نویسی و مشاغل دیگر امرار معاش می کرد و پدر و مادرم نیز به آنها علاقه داشتند تا اینکه مهدی در مقطع کارشناسی ارشد قبول شد و به تهران رفت.

این جوان که به گفته دوستانش نخبه بود در کمتر از ۲ سال مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه شریف گرفت و پس از آن موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا شد. شهریور در سال ۱۴۰۱ بود که عازم این کشور شد. خواهر باران ادامه می دهد: مهدی و باران عاشق همدیگر بودند به طوری که عشق آنها را همه فامیل، دوستان و آشنایانشان می دانستند. در این مدت کوچکترین بی احترامی از مهدی ندیدیم و خواهرم عاشقانه او را دوست داشت. به همین دلیل تصمیم گرفته بود بعد از انجام کارهای قانونی و گرفتن ویزا به کانادا برود پیش مهدی و در آنجا زندگی کند.

زندگی کوتاه

حدود ۲ ماه پیش بود که باران پس از خداحافظی از خانواده اش برای زندگی با همسرش به کانادا رفت. او قبل از مهاجرت توانست دوره های آرایشگری و زیبایی را بگذراند تا بتواند در کانادا کار کند.

خواهرش می گوید: در این دو ماهی که از رفتن خواهرم می گذرد هر بار که با باران صحبت می کردم خوشحال می شد و از همسرش مهدی تعریف می کرد. آخرین باری که با هم صحبت کردیم دوشنبه ۲ روز قبل از تصادف بود. می خواستیم بریم مسافرت و باران می خواست عکس سفرمون رو براش بفرستیم. آن روز همه چیز عادی بود و ما حتی تصور نمی کردیم که این آرامش قبل از طوفان باشد.

خبر بد

خانواده باران از ماجرای وحشتناکی که در کانادا برای او رخ داد اطلاعی نداشتند تا اینکه روز دوشنبه ۴ تیرماه دختر جوانی از کانادا با دوست باران در لاهیجان تماس گرفت. دختر جوان عجله داشت و به دنبال باران بود و گفت مهدی در بیمارستان است و بیمارستان فقط به بستگان درجه یک بیمار پاسخ می دهد اما خبری از باران نیست.

خواهر باران می گوید: ما نمی دانستیم مهدی با دختر دیگری رابطه داشته است. اما شنیده ایم که دختر دیگری در زندگی مهدی بوده است. این دختر در همان روزی که مهدی در خانه اش خودکشی کرد شماره دوست باران را در لاهیجان پیدا کرد و با او تماس گرفت و اینگونه از ماجرا با خبر شدیم. اما هنوز معلوم نبود چه اتفاقی برای بارندگی افتاده است. تا اینکه یک روز بعد به ما خبر دادند که جسد باران در داخل یک چمدان پیدا شده است. در خبرها آمده بود که مهدی ابتدا باران را کشت و پس از رها کردن جسد وی در کنار رودخانه به خانه بازگشت و در آنجا به زندگی خود پایان داد.

اخبار جعلی

در حالی که در روزهای گذشته بسیاری از رسانه ها مدعی بودند مهدی جسد همسرش را مثله کرده و در چمدان گذاشته است، خواهر باران می گوید: دیروز (دوشنبه) تلفنی با پلیس کانادا صحبت کردیم. به ما گفتند که جسد باران مانند جنین در چمدان جاسازی شده و تنها آثاری از زخم و جراحات روی بدنش دیده می شود که نشان می دهد قبل از مرگ با قاتل خود درگیر شده است. پلیس اعلام کرد که در حال بررسی این پرونده است و برای اطلاع از انگیزه این جنایت تلفن همراه همه دوستان باران و همسرش را گرفته است. همچنین پیگیر این موضوع هستیم که جسد خواهرم را در اسرع وقت به ایران برگردانیم و در اینجا دفن کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا