ورزشی

جزئیات جدید از فساد در فوتبال؛ ۴۰۰ سکه رشوه پرداخت شد

در هفته های اخیر موضوعی به نام فساد در فوتبال مطرح شده و هر روز ابعاد جدیدی از آن فاش می شود. چند روز پیش مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اطلاعات ما به اندازه اعلام شده است، موضوع پرداخت رشوه از سوی دادگستری کرمان در حال پیگیری است و در صورت اثبات، اخلاق مداری. کمیته فدراسیون فوتبال نیز به آن رسیدگی خواهد کرد.» .

اکنون در این زمینه اطلاعات جدیدی پیدا کرده ایم که چگونگی کشف این فساد و تعداد سکه های پرداخت شده را نشان می دهد. بر اساس اطلاعاتی که یک مقام آگاه در اختیار ایسنا قرار داده است، با تغییر تیم مدیریتی باشگاه مس رفسنجان، مدیران جدید متوجه بدهی ۲۲۰ میلیاردی خواهند شد و پس از بررسی اسناد مالی باشگاه مشخص خواهد شد که برای یک بخش بزرگی از هزینه ها انجام شده هیچ سند مالی وجود ندارد.

مدیران باشگاه مس اطلاعاتی را که به دست آورده اند با مدیران ارشد شرکت ملی مس در میان می گذارند و این شرکت برای احقاق حقوق خود اقدام قانونی می کند. در ادامه با ورود نهادهای اطلاعاتی و بررسی تراکنش های مالی حساب باشگاه مس رفسنجان مشخص می شود که مبالغ زیادی از حساب این باشگاه به حساب سه نفر از صندوقداران واریز شده است. در ادامه پس از احضار صرافان مذکور اعلام می کنند که ارقام مذکور بابت فروش ۴۰۰ سکه طلا و مبالغ دلار و یورو به حساب آنها واریز شده است.

نکته جالب اینجاست که مدیران جدید باشگاه هیچ سندی از نحوه خرج سکه و دلار در باشگاه پیدا نمی کنند. یعنی هیچ سندی در باشگاه مس رفسنجان وجود نداشت که نشان دهد این سکه ها و ارزهای خریداری شده به چه کسانی داده شده است.

آنها با احضار مدیران سابق باشگاه مس رفسجان مدعی شدند سکه و دلار به درخواست سرمربی تیمشان به افرادی که سرمربی تیمشان منصوب کرده بود پرداخت شده اما سندی در باشگاه ثبت نشده است. در ادامه افرادی که نام آنها از سوی مدیران سابق مس رفسجان مطرح شد برای ارائه توضیحات احضار می شوند.

این پرونده همچنان مفتوح است و مقام قضایی پیگیر موضوع است و تا تصمیم نهایی دادگاه همچنان باید منتظر ماند تا مشخص شود ارقام پرداخت شده به صورت رشوه بوده یا موضوع دیگری وجود داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا