ورزشی

جزئیات جدید از فساد فوتبال و سکه‌ها و فاکتورهای تقلبی میلیاردی

پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان مدتی است که باز شده و بحث های زیادی در این باره مطرح شده است. با این حال هر روز که می گذرد ابعاد بیشتری از این ماجرا مشخص می شود.

در حالی که ارقام متفاوتی برای این پرونده ذکر شده است، پیگیری ها نشان می دهد طبق برخی گزارش ها گفته شده بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای خرید سکه برای تحویل به افراد تاثیرگذار در فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، کمیته انضباطی و… خرج شده است.

طبق شنیده ها این اتفاق در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و در چند مرحله و بازه زمانی رخ داده و در هزینه های روابط عمومی باشگاه ثبت شده است.

در عین حال برخی اخبار حاکی از ارائه مبلغی بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان فاکتور غیر واقعی است.

رسیدگی نهایی و قضایی به این پرونده ها و گزارش های دیگر همچنان در دستور کار است و شاید زوایای دیگر این ماجرا روشن شود. بنابراین نمی توان تنها بر اساس این ارقام و گزارش ها موضوع را خلاصه کرد.

نبود سیستم مالی منسجم و مناسب در باشگاه مس رفسنجان نقش موثری در اتفاقات این باشگاه داشت به طوری که بیشتر مسائل مالی باشگاه توسط مدیرعامل وقت انجام می شد و اداره مالی نیز نقشی نداشت. در بسیاری از موارد در پرداخت ها و قراردادها.

بر اساس اعلام مقامات قضایی استان کرمان در این پرونده تاکنون ۷ نفر متهم هستند. مجید زیندی مدیرعامل و علی علیزاده نایب رئیس فعلی باشگاه، سهیل مهدی رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ، خداداد افشاریان رئیس سابق کمیته داوران، فریبرز محمودزاده رئیس مسابقات لیگ دسته اول به همراه دو رسانه در این پرونده متهم هستند. از این میان افشاریان، مهدی و محمودزاده در بازداشت به سر می برند و یکی از رسانه ها که سردبیر یک سایت است با قرار وثیقه آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا