ترندهای روز

جزئیات جدید از لاشه کشتی تایتانیک؛ از فروریختن نرده‌های نمادین تا پیدا شدن مجسمه برنزی گمشده

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: عکس های جدید منتشر شده نشان می دهد که پوسیدگی قطعات این کشتی در زیر آب تشدید شده و از جمله قسمت قابل توجهی از نرده های جلو دماغه پس از ۱۱۲ سال فروریخته است.

در همین حال، یک مجسمه برنزی از کشتی تایتانیک که در دهه‌ها دیده نشده بود و بیم آن می رفت برای همیشه گم شود، در اکتشافات جدید دوباره کشف شده است.

این مؤسسه در بیانیه‌ای گفت: یافته‌های این مأموریت تحقیقاتی در تابستان امسال «ترکیبی تلخ و شیرین از بقایای حفظ‌شده و قطعات گمشده را نشان می‌دهد».

جزئیات جدید از غرق شدن کشتی تایتانیک؛ از فروریختن نرده های نمادین تا کشف مجسمه برنزی گمشده

مجسمه برنزی پیدا شده از بقایای کشتی تایتانیک عکس: آسوشیتدپرس

به گفته این شرکت، یکی از نکات برجسته اکسپدیشن امسال، کشف مجدد مجسمه دایانا ورسای بود که آخرین بار در سال ۱۹۸۶ دیده شد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «به طرز غم انگیزتر، بخش قابل توجهی از نرده های عرشه که کمان کشتی را احاطه کرده بود، فرو ریخته بود.

به گفته RMS تایتانیک، این نرده ها تا سال ۲۰۲۲ باقی خواهند ماند.

در این بیانیه آمده است: «رونمایی از مجسمه دیانا لحظه هیجان انگیزی بود. اما از از دست دادن نرده های نمادین و مشاهده شواهد دیگری از پوسیدگی غمگین هستیم که تنها تعهد ما به حفظ میراث تایتانیک را تقویت کرده است.

جزئیات جدید از غرق شدن کشتی تایتانیک؛ از فروریختن نرده های نمادین تا کشف مجسمه برنزی گمشده

بقایای کشتی تایتانیک در اعماق دریا

خدمه کاوشگر اکتشافی ۲۰ روز را در محل غرق شده گذراندند و موفق شدند بیش از ۲ میلیون تصویر با وضوح بالا از موقعیت کشتی در بستر دریا در این گوشه دورافتاده اقیانوس اطلس شمالی ثبت کنند.

آر ام اس تایتانیک گفت تیم اکتشاف همچنین کشتی و میدان زباله اطراف را با تجهیزات جدید به طور کامل نقشه برداری کردند.

پیش از این در ژوئن ۲۰۲۳، یک کشتی تحقیقاتی آزمایشی به نام “تایتان” در حین بازدید از لاشه کشتی تایتانیک دچار سانحه شد و هر پنج سرنشین آن از جمله پل هنری نرگئو، مدیر تحقیقات زیرآبی RMS تایتانیک کشته شدند.

این شرکت قبل از شروع اکتشاف اعلام کرده بود که پس از فوت آقای نرگولت این اکتشاف را ماموریت مهمی می داند.

تحقیقات گارد ساحلی در مورد سانحه زیردریایی تایتان در اواخر سپتامبر موضوع رسیدگی عمومی خواهد بود. خانواده آقای نرگولت علیه Oceangate، اپراتور زیردریایی تایتان شکایت کردند.

در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲، کشتی RMS تایتانیک در اولین سفر خود پس از برخورد با کوه یخی در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد و بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۲۲۴۰ مسافر و خدمه خود را کشت.

بقایای این کشتی اکنون در عمق حدود ۳.۸ کیلومتری اقیانوس اطلس شمالی و حدود ۶۴۰ کیلومتری جنوب شرقی سواحل نیوفاندلند کانادا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا