بانک و بیمه

جزئیات جدید درباره ارز مسافرتی| از نرخ فروش تا کشورهای مقصد

به گزارش ایران تحلیل از هفتم اسفند با تصمیم بانک مرکزی ارز مسافرتی سفرهای هوایی از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافت تا نیاز ارزی مردم در روزهای پایانی سال تامین شود.

با توجه به اینکه تقاضا برای ارز مسافرتی یک تقاضای واقعی است. بنابراین باید بر اساس بازار رسمی ارائه شود که بر اساس آن بانک مرکزی به درستی این سهمیه را برای متقاضیان افزایش داده است. به نظر می رسد این تصمیم موقتی بوده و برای ساماندهی تقاضای ارز در روزهای پایانی سال اتخاذ شده است. پس از تعطیلات نوروزی، سهمیه ارز مسافرتی به سطح قبل باز می گردد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، هزار یورو برای کلیه سفرهای هوایی از جمله کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و … اهدا می شود. اما دریافت ارز مسافرتی برای سفرهای زمینی لحاظ نشده است.

ارزهای تخصیصی دلار و یورو می باشد که اختیاری است اما بسته به موجودی روز به هر فرد واریز می شود.

همچنین نرخ ارز مسافر بر اساس قیمت اسکناس در صرافی ایران محاسبه می شود که ۵ درصد کارمزد به آن اضافه می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی شامل پاسپورت معتبر، بلیط هواپیما و رسید پرداخت هزینه خروج است. تحویل وجه نقد پس از گیت خروجی فرودگاه به مسافران پرداخت می شود و متقاضیان می توانند با ارائه مدارک لازم به شعب منتخب بانک های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه کنند. بر این اساس فروش ارز به افراد با سن قانونی کمتر از ۵ سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نبوده و فروش ارز مسافرتی حداکثر تا هفت روز کاری قبل از تاریخ پروازی که در مسافر مشخص شده است امکان پذیر است. بلیط. با این سیستم مردم نمی توانند از آن برای سود سوء استفاده کنند و ارز فقط برای نیاز واقعی مسافران پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا