بانک و بیمه

جزئیات رشد سرمایه‌گذاری ۱۴۰۲| تحول سرمایه‌گذاری ادامه دارد

به گفته بازار محمد شیریجیان; معاون سیاست پولی بانک مرکزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سرمایه گذاری فعلی در کشور و مقایسه آن با دهه گذشته اظهار داشت: بر اساس آخرین محاسبات این موضوع رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص (به قیمت ثابت ۱۳۹۴) در سال ۱۴۰۲ معادل ۷.۲ درصد است که نسبت به سال ۱۴۰۱ نیم درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میانگین رشد واقعی تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ منفی ۷.۱ درصد بوده است، در حالی که میانگین این شاخص از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ (مقایسه با سلطنت سیزدهم) ۴.۶ درصد بوده است. .

شیرجیان افزود: همچنین رشد سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز (به قیمت ثابت ۱۳۹۴) در سال ۱۳۹۴ معادل ۷.۱ درصد معادل ۵.۹ درصد بوده که نسبت به رشد ۱.۲ درصدی این شاخص در سال ۱۳۹۵ بوده است.

معاون سیاست پولی بانک مرکزی ادامه داد: میانگین رشد واقعی سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ منفی ۷.۱ درصد بوده است، در حالی که میانگین این شاخص از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ (طی سال) بوده است. دولت سیزدهم).

وی افزود: همچنین رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی و بخش دولتی به قیمت جاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۶.۲ درصد و ۵۲.۷ درصد بوده است.

شیرجیان افزود: رشد سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات (به قیمت ثابت سال ۱۳۹۴) در سال ۱۴۰۲ ۷.۹ درصد بوده است.

قائم مقام بانک مرکزی در خاتمه خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که میانگین رشد واقعی سرمایه گذاری در حوزه مهندسی در سال های ۱۳۹۱-۱۳۹۹ ۹.۹- درصد بوده است، در حالی که میانگین این شاخص از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ از نیمه دوم سال ۱۳۹۱ بوده است. ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ (دوره دولت سیزدهم) معادل ۱۱.۸ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا