فرهنگ و هنر

جزئیات شکایت ۲ نماینده از یک پایگاه خبری :: ایران تحلیل

اعضای هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی با اکثریت آرا مدیر سایت خبری صراط نیوز را مقصر ندانستند.

به گزارش ایران تحلیل، اکبر نصراللهی سخنگوی هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در خصوص جزئیات جلسه امروز این دادگاه گفت: در جلسه اخیر علی غفاریان مدیر سایت صراط نیوز متهم به «نشر اکاذیب و نشر اطلاعات کذب» موضوع شکایت سید نظام الدین موسوی و سید محسن. تیتر دهنوی «دستگیری دو نماینده از وزیر صمت بر خلاف توصیه اکید رهبری» بود.

وی با ارائه توضیحات بیشتر گفت: صراط نیوز در ۹ خرداد ۱۴۰۱ با انتشار عکس وزیر وقت و آقایان موسوی و دهنوی نوشت در حالی که همین چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس بر عدم مداخله آنان در مجلس تاکید کردند. استیضاح و نصب و تذکر جدی در این زمینه به گوش می رسد که گوروکشی دو نماینده هستند که در ازای دو انتصاب از وزیر صمت ادعای انقلابی بودن دارند.

سیدنظام الدین موسوی نیز در توضیح این پرونده گفت: من هیچ وقت آقای فاطمی امین وزیر صمت وقت را تهدید به استعفا نکردم و در سه مرحله استیضاح حتی یک مصاحبه یا سخنرانی علیه ایشان انجام ندادم که می توانست. به عنوان یک ابزار فشار در نظر گرفته شود. او در حالی که پرونده در جریان بود، بارها توییت کرد “باج گیر”.

در ادامه این جلسه علی غفاریان مدیر پایگاه خبری صراط نیوز و متهم پرونده در دفاعیات خود اظهارات تلفنی وزیر وقت درباره فشار برخی نمایندگان در انتصابات را پخش کرد و گفت: وزیر در این مکالمه تلفنی به صراحت می گوید که به من فشار می آورند و همچنین نام نماینده مذکور در لیست بازجویان نیست، به دلیل تخصص و درایت ایشان است که درخواست های خود را از طریق واسطه ها مطرح کردند.

وکیل متهم توضیحات تکمیلی داد و گفت: آنچه در صراط نیوز منتشر شده با آنچه در فایل صوتی آقای فاطمی امین تهیه شده مطابقت دارد.

در پاسخ به این سخنان، شاکی پرونده، سید نظام الدین موسوی به دادگاه گفت: زمانی که خبر صراط نیوز پخش شد، فایل صوتی آن را نداشتید، اول خبر را پخش کردید، سپس به سراغ مستندسازی رفتید. و سند را ویرایش کنید.” در ضمن اگر مبنای این فایل صوتی را در نظر بگیریم، تهدیدی برای استیضاح وجود ندارد.

سخنگوی هیئت منصفه گفت: پس از استماع شکایت شاکی و دفاعیات آقای غفاری، هیئت منصفه به اتفاق آرا وی را بی گناه تشخیص داد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده علی غفاریان مدیر مسئول سایت صراط نیوز که به ریاست قاضی حسن زاده در شعبه ششم برگزار شد. دادگاه کیفری یک متعاقبا صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا