اخبار اقتصاد ایران

جزئیات صدور سند برای برکه پریان و مقابله زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در آستارا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضایی در مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.

به گزارش دیارمیرزا ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی از ثبت سند زمین های برکه پریان در بدو ورود به این سازمان خبر داد و گفت: در پی ابلاغ واصله عده ای خواستار صدور سند مالکیت زمین موسوم به برکه پریان شدند. ، در موقعیت مساعد و بهترین نقطه. شهرستان آستارا و در مجاورت دریا (جنب بازارچه) به مساحت ۸۳ هزار و ۴۰۹ مترمربع همسایه بوده و متولیان امر صدور سند مالکیت را نیز در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از ورود بازرسی کل استان گیلان و با اخذ اصل پرونده های ثبتی، مطالعه و بررسی فنی مدارک و همچنین استماع توضیحات نمایندگان ادارات مختلف، ملی بودن اراضی مذکور مشخص شد.

خدائیان تصریح کرد: بر اساس مستندات موجود باید از صدور سند مالکیت به نام مدعی جلوگیری و در عین حال نسبت به هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه کاداستر توسط دستگاه های متولی به ویژه اقدام لازم صورت گیرد. منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی و ادارات آب. ثبت منطقه ای و املاک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران کل نهادهای ذیربط در بازرسی از استان گیلان، در نهایت دو سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شد. ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به مساحت بیش از ۲۸ هکتار با احتساب اراضی مربوط به برکه پریان صادر شد.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه و مشخصات موجود، مساحت دقیق زمین مربوط به برکه پریان ۸۳۴۰۹ متر مربع است که در شرایط فعلی و بر اساس حداقل قیمت کارشناس رسمی دادگستری حداقل ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان ارزش دارد. .

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و با پیگیری های سازمان بازرسی، سند مالکیت برکه پریان به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل و در راستای حقوق عامه به عنوان یک قانون مقرر شده است. فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی در بازارچه. مرز آستارا در اختیار شهرداری و استفاده مردم عزیز آستارا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا