بانک و بیمه

جزئیات عرضه سکه در مرکز مبادله| نحوه خرید و دریافت آن

به گزارش ایران تحلیل، علی سعیدی مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران اظهار داشت: تحویل سکه طلا در صرافی ایران از روز یکشنبه ۲۲ آذرماه آغاز می شود. اسفند ماه ۱۴۰۲ و از طریق سامانه طلای مرکز مبادلات که آدرس آن متعاقبا اعلام می شود و عموم مردم می توانند در مزایده مذکور شرکت کنند.

وی گفت: اطلاعیه فروش سکه طلا مرکز مبادلات دو روز قبل از فروش بر روی سایت مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: در هنگام خرید سکه طلای بهار آزادی متقاضی که قصد خرید سکه طلا برای شرکت در مزایده را دارد ابتدا باید از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کرده و اطلاعات هویتی را برای احراز هویت ثبت کند. همچنین خریدار باید یکی از شعب منتخب بانک ملی را برای دریافت سکه فیزیکی طلا در استان مورد نظر انتخاب کند.

سعیدی تصریح کرد: احراز هویت و ثبت نام دو روز قبل از روز مزایده قابل انجام است. متقاضی باید ظرف این دو روز مبلغ سفارش مورد نظر منطبق با پیشنهاد قیمت خود را از طریق درگاه پرداخت آنلاین سامانه به حساب مشخص شده واریز کند.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: در روز حراج و در زمان های ثبت سفارش، متقاضی بر اساس سپرده خود تعداد سکه مورد نظر را ثبت می کند.

سعیدی در ادامه گفت: سکه طلا در مزایده بر اساس اولویت از اولویت بالاترین قیمت تا کمترین اولویت و با توجه به مقدار پیشنهادی به متقاضیان تخصیص می‌یابد. وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: برنده حراج سکه طلا می تواند با شعبه منتخب تماس گرفته تا هفت روز کاری پس از تخصیص تا هفت روز کاری آینده سکه خود را تحویل فیزیکی دهد. در صورت دریافت دیرهنگام سکه از شعبه بانک، متقاضی می تواند تا ۷ روز کاری دیگر با پرداخت هزینه نگهداری سکه خود را تحویل بگیرد.

دکتر. سعیدی تصریح کرد: در صورت عدم دریافت سکه در مهلت مقرر، معامله باطل می شود و وجوه واریز شده پس از کسر هزینه های عملیاتی به متقاضی بازگردانده می شود.
ضمناً وجه پرداختی به متقاضیانی که در مزایده برنده نشده اند نیز مسترد خواهد شد.

علی سعیدی مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در پایان خاطرنشان کرد: سکه های عرضه شده در حراج ۲۲ اسفند ماه سال ۹۶ مرکز مبادلات طلای ایران است و تاریخ سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی منتشر شد. اعلام خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا