فناوری

جزئیات قابلیت‌های سلامتی جدید اپل واچ ۱۰ و ایرپاد پرو ۲ منتشر شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: تخمین زده می شود که بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان به این اختلال مبتلا هستند که تا حد زیادی تشخیص داده نشده است. در صورت عدم درمان، آپنه خواب می تواند عواقبی مانند افزایش خطر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و مشکلات قلبی داشته باشد.

با هدف کمک به کاربران برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض صدای بلند محیطی و در عین حال حفظ کیفیت صدایی که به آن گوش می دهند، ویژگی محافظت از شنوایی به AirPods Pro 2 اضافه شده است. تراشه H2 در این AirPods به کاهش مداوم کمک می کند. صداهای بلند مضر این ویژگی به صورت پیش فرض روشن است. از آنجایی که AirPods 4 به تراشه H2 مجهز شده است، به ویژه مدل گران‌تر که دارای حذف نویز فعال (ANC) نیز می‌باشد، احتمالاً ویژگی‌های جدیدی در AirPods 4 نیز در دسترس خواهد بود. البته هنوز چیزی تایید نشده است.

قابلیت تشخیص آپنه خواب در اپل واچ ۱۰

به گفته iClarified، یکی از ویژگی های قابل توجهی که اپل روی آن تمرکز کرده است، تشخیص آپنه خواب است. آپنه خواب یک اختلال رایج است که در آن تنفس به طور لحظه ای در طول خواب متوقف می شود و بدن از دریافت اکسیژن کافی جلوگیری می کند.

طبق مطالعات انجام شده توسط اپل با همکاری دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان و سازمان بهداشت جهانی، از هر سه نفر یک نفر به طور مرتب در معرض صدای بلند محیطی قرار می گیرد که می تواند شنوایی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. مانند سوار شدن در مترو، سفر در ترافیک و شرکت در رویدادهای ورزشی.

اپل شب گذشته از Airpod 4 و Apple Watch 10 رونمایی کرد. با این حال، یکی از نکات برجسته ای که اپل بر آن تاکید کرد، ویژگی های جدید ردیابی سلامت مانند محافظت شنوایی AirPods و تشخیص آپنه خواب در اپل واچ است. اکنون جزئیات بیشتری از این قابلیت ها منتشر شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی های سلامتی جدید در AirPods Pro 2 و AirPods 4

طبق اعلام اپل، در پاییز ۲۰۲۴، AirPods Pro 2 به قابلیت‌های «تست شنوایی» مشابه سمعک و محافظ فعال شنوایی مجهز می‌شود. عملکرد سمعک مبتنی بر نرم افزار دسترسی به ویژگی سمعک را با قیمتی مقرون به صرفه برای افرادی که از مشکلات شنوایی رنج می برند آسان می کند. این ویژگی ابتدا در ایالات متحده و کانادا در دسترس خواهد بود، اما انتظار می رود به زودی مجوز سازمان های بهداشتی کشورهای مختلف را دریافت کنند و در بیش از ۱۰۰ کشور قابل استفاده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا