اخبار اقتصاد ایران

جزئیات قیمت جدید بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل اعلام شد

پس از دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شفاف سازی افزایش تعرفه اپراتورها، دو اپراتور تلفن همراه با انتشار اطلاعیه ای جزئیات افزایش تعرفه بسته های اینترنت خود را اعلام کردند.

ایران تحلیل، پس از اعلام تصویب افزایش ۳۰ درصدی تعرفه اپراتورهای ارتباطی، رگولاتوری در واکنش به برخی اخبار مبنی بر افزایش چند برابری تعرفه اینترنت، اعلام کرد که هیچ بسته موجود مجوز حذف ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته ها حدود ۳۰ درصد است.

این سازمان تاکید کرد: اپراتورها بسته های جدید و بلندمدت را در اختیار مردم قرار دهند و بلافاصله قبل و بعد از به روز رسانی بسته ها، جدول مقایسه قیمت ها را اعلام کنند.

اکنون پس از این موضوع، دو شرکت ارائه دهنده اینترنت به همراه اپراتور تلفن همراه اول در اطلاعیه ای اعلام کردند که قیمت بسته های اینترنت بازنگری شده و این بسته ها متنوع تر می شوند.

اپراتور اول تاکید کرد: این اصلاح قیمت اگرچه با افزایش حداکثر ۳۴ درصدی، پس از شش سال ثبات تعرفه ها و با تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اخذ تعهدات در خصوص سرمایه گذاری انجام شده است. و افزایش کیفیت شاخص های ارتباطی. .

این شرکت در این اطلاعیه با اشاره به ثبات قیمت بسته های اینترنت همراه در ۶ سال اخیر، به ایجاد مشکلات جدی در صورت عدم اصلاح قیمت بسته های اینترنت اشاره کرده و با وجود فشار تورمی قابل توجه اعلام کرده است. این شرکت که در چند سال گذشته ایجاد شده است، تمام توان و ظرفیت خود را برای حفظ و ارتقای شبکه ارتباطی به کار گرفته است، اما بدون شک ماندن بیش از این قیمت بسته های اینترنت همراه می تواند منجر به رکود صنعت ارتباطات و … کاهش قابل توجه کیفیت شبکه ارتباطی

این اپراتور ساخت و تجهیز سایت‌های جدید، نگهداری و ارتقای سایت‌های موجود و توسعه فناوری‌های جدید مانند شبکه ۵G را نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجهی می‌داند و خاطرنشان کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری از طریق فروش بسته‌های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه تامین می‌شود.

افزایش هزینه های اپراتورها در حالی است که صنعت ارتباطات کشور نه تنها یارانه ای دریافت نمی کند، بلکه با توجه به شرایط سخت موجود، بار انتظارات توسعه و توسعه شبکه در این بخش را به دوش می کشد.

این اپراتور در انتهای جدول مقایسه قیمت، قیمت قبل و بعد از اصلاح قیمت را به شرح زیر منتشر کرد:

همچنین بر اساس دستور رگولاتوری اپراتور دوم تلفن همراه نیز اطلاعیه ای در این زمینه منتشر کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است: «در پی درخواست اپراتورها مبنی بر تغییر قیمت بسته های اینترنت به دلیل عدم امکان سرمایه گذاری جدید به دلیل افزایش روزافزون هزینه ها، رگولاتوری با افزایش تعرفه بسته های اینترنت همراه موافقت کرد. به شرط سرمایه گذاری در بهبود شاخص های کیفی شبکه.
بر این اساس فرآیند اصلاح قیمت بسته های اینترنت همراه با اعمال افزایش ۳۴ درصدی قیمت بر روی تمامی بسته ها از شب گذشته آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.

این فرآیند برای برخی از بسته ها تکمیل شده و برای برخی دیگر همچنان ادامه دارد. تا ۲۴ ساعت آینده بسته های قبلی اینترنت همراه با ۳۴ درصد افزایش قیمت و بدون تغییر حجم و مدت زمان مجدداً در کانال های مختلف از جمله وب سایت، ابر اپلیکیشن ایرانسلمن، کدهای دستوری و … عرضه می شود.

همچنین با هدف پاسخگویی به نیاز مشترکین محترم و افزایش تنوع در لیست بسته ها، بسته های جدید پرتیراژ و بلند مدت نیز به بسته های قبلی اضافه شده است.

اپراتور دوم تلفن همراه در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال در خصوص حذف یا افزایش بیش از ۳۴ درصدی قیمت بسته ها آماده پاسخگویی است.

قیمت اینترنت ایرانسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا