اخبار اقتصاد ایران

جزئیات نشست کمیسیون قضایی با وزرای پیشنهادی کشور، علوم، راه و جهاد کشاورزی




علی آذری در تشریح جلسه امروز (سه شنبه ۳ مرداد) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با وزرای پیشنهادی کشور، علوم، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، گفت: وزیر پیشنهادی دولت کشور مبتنی بر تجربیات وی در زمینه مدیریت بحران است. توسعه امور عمرانی شهرها و روستاها، مدیریت یکپارچه شهری، تقویت مرزها و ساماندهی اتباع خارجی برنامه های خوبی ارائه کرد و توانست نظر مساعد اعضای کمیسیون را جلب کند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم فردی با تجربه است و معرفی وی نیاز امروز جامعه بود و تدوین سند تحول برای این وزارتخانه و توجه به اخلاق را جزو برنامه های خود دانست.

نماینده مردم قوچان در مجلس دوازدهم ادامه داد: وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی دو وزارتخانه موثر و کلیدی هستند که بسیاری از نارضایتی های مردم مربوط به این دو وزارتخانه است. عفرین بر اساس تجربیات خود و توسعه متوازن و عدالت محور، نوسازی و بهبود ناوگان حمل و نقل، تکمیل پروژه های ریلی، شناخت ظرفیت های توسعه ای راه ها، توجه به بنادر، پایانه ها، خطوط ریلی و فرودگاه ها و به طور کلی ارائه کرد. حوزه لجستیک، توسعه پایدار، ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و روستاها، توسعه دریا محور و مشارکت دولتی و خصوصی را از برنامه های خود برشمرد.

آذری یادآور شد: نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی راهبردها و برنامه های خود را در این زمینه به کمیسیون ارائه کرد و تامین امنیت غذایی و غذای سالم و تولید پایدار با تاکید بر منابع داخلی را از اهداف خود دانست.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای کمیسیون یادآور شدند که در حوزه انرژی و آب، کشاورزی، زندگی روستائیان و عشایر، هوای پاک، مدیریت آب و حفاظت و صیانت با مشکلاتی مواجه هستیم. جنگل‌ها و اظهار امیدواری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای در دستور کار قرار دادن این موضوعات./خانه ملت