فرهنگ و هنر

جزئیات واریز بدون سقف وجوه به حساب‌ کارگزاری‌ها


ایران تحلیل –

ابوالقاسم فرجی نیا در گفتگو با مجلس سنا اظهار داشت: با توجه به مشکل اساسی در زمینه واریز وجوه به حساب های کارگزاری، استفاده از حساب های دیگران و انتقال وجه افراد زیر ۱۸ سال به حساب های کارگزاری، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در کارگروه ارزیابی همچنین تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اتخاذ شده است.

همکاری بازار سرمایه و بازار پول

رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با همکاری واحد مؤسسات مالی و بانک مرکزی و همچنین شاپرک مقرر شد وجوه صرفاً از محل کارگزاری به حساب های کارگزاری واریز شود. حساب های شخصی خود افراد و این سرویس که از سایت راه اندازی شده شاپرک می باشد با تطبیق کارت های بانکی افراد و کد ملی آنها امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه از این پس وجوه افرادی که کارت بانکی آنها متعلق به آنهاست بدون سقف به حساب کارگزاری واریز می شود، گفت: با این اقدام وجوه به حساب بورس افراد دارای دارایی واریز می شود. کارگزاری ها از حساب بانکی و کارت بانکی متعلق به آنها. به آنها داده می شود و البته واریز نامحدود خواهد بود.

سپرده گذاری وجوه توسط صاحبان واحدهای صندوق سرمایه گذاری

رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: البته این موضوع برای صندوق های سرمایه گذاری نیز در حال پیگیری است تا سپرده گذاری وجوه توسط صاحبان واحدهای صندوق های سرمایه گذاری صرفا قابل انجام باشد. از حساب های بانکی و کارت های بانکی خودشان گرفته تا حساب های آن صندوق ها و این کنترل و تطبیق در آن حوزه نیز باید انجام شود.

تعهد سپرده افراد زیر ۱۸ سال

وی با اشاره به اینکه ۲ راهکار برای افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد، گفت: ابتدا تمامی افرادی که می خواهند برای افراد زیر ۱۸ سال تراکنش انجام دهند می توانند با مراجعه به بانک و دریافت شماره حساب بانکی به نام دنبال کردن افراد ۱۸ ساله برای افتتاح و استفاده از آن حساب برای انتقال وجه و نام کاربری و رمز عبور حساب بانکی را دارند و از این طریق می توانند وجه را به حساب فرزندانشان واریز کنند.

رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: راهکار دوم این است که با توجه به اینکه ولی امکان دخالت در اموال فرزندان، موسسات مالی و عوامل سازمان را دارد. سازمان باید وجوه واریز شده توسط والدین را جمع آوری کند. برای اکانت آنها درخواست دهید. این موضوع به این دلیل مجاز است که برخی نقل و انتقالات مدعیان در بازار سرمایه مجاز است (مانند انتقال از والدین به فرزند)، بنابراین کارگزاران نیز می توانند این کار را انجام دهند.

فرجی نیا گفت: تمام تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار این است که اختلالی در معاملات و روند معاملات ایجاد نشود. بنابراین دلالان نباید نگران این موضوع باشند. اقدام مثبت مورد نظر مانع بزرگی برای سوء استفاده کنندگان از حساب های بانکی و بورسی مردم است.

اقدامات مرکز مبارزه با پولشویی

وی در خصوص اقدامات مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پاسخگویی به استعلام ها یکی از اقداماتی است که باعث می شود همه خدمات دهندگان یا واحدهای صادرکننده مجوز از مرکز مبارزه با پولشویی استعلام کنند و مرکز با این مرکز همکاری می کند. واکنش. با آنها انجام دهد.

سیستمی برای نظارت بر عملکردهای بیشتر

وی در پایان به ایجاد و طراحی سامانه ای به منظور نظارت بیشتر بر عملکردها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طراحی و اجرای ۲ تا ۳ سامانه به واحدهای مربوطه ارائه شده و آنها نیز در حال انجام کارهای اجرایی هستند. برای نظارت جامع و مکانیزه در سطح بازار سرمایه.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا