بانک و بیمه

جزئیات و نقاط ساخت ۵ شهرک در تهران| سقف وام مسکن ملی افزایش می یابد؟

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: ارسلان مالکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین زمین اولین نیاز دولت در برنامه های مسکن بود، گفت: طرح نهضت ملی مسکن زمانی آغاز شد که حتی برای طرح های قبلی هم به اندازه کافی کشور نداشتیم. برای ساخت مسکن باید زمین هایی در محدوده شهر را برای مسکن در نظر بگیریم و همانطور که می دانید در ابتدای دولت سیزدهم چنین زمین هایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم در ابتدای دولت سیزدهم میزان زمین برای اجرای قانون افزایش تولید مسکن صفر بود و موفق شدیم با سایر ادارات همکاری کرده و جهاد را انجام دهیم. که در آن از تمام ظرفیت های موجود برای تملک بیش از ۴۵ هزار هکتار برای اجرای قانون جهش تولید استفاده کردیم.

ملکی در خصوص شهرک سازی نیز گفت: شهرک سازی در خارج از محدوده شهر در دستور کار است. برای عموم مردم این سوال مطرح شد که اسکان در داخل شهرها صورت گیرد. اما در مسیر جدیدمان به سکونتگاه هایی که خارج از محدوده شهر هستند توجه کردیم. به همین دلیل ۶۰ نقطه برای شهرک سازی مشخص شده، مطالعات مکان یابی این شهرک ها به پایان رسیده و ساخت ۵ شهرک جدید در تهران در فازهای مختلف تایید شده است که پس از تصویب اجرایی می شود.

قرار است پنج شهرک در جنوب غرب تهران در شهرک های امتادیه، ملارد کرج و خوارزمی ساخته شود که البته در مرحله تصویب است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بازار که این شهرک ها در کدام مناطق تهران ساخته می شود، ادامه داد: این پنج شهرک در جنوب غرب تهران و در شهرک های اعتمادیه، ملارد کرج و خوارزمی ساخته می شود که البته مراحل تصویب خود را می گذراند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده مشخص است؟ وی گفت: هنوز نمی توان در مورد تعداد واحدهای مسکونی اظهار نظر کرد چرا که کارگروه فوق باید ابتدا مشخص کند که چه تراکمی باید تصویب شود و در پایان چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

سازمان ملی زمین و مسکن تامین کننده زمین نهضت ملی مسکن است و به طور مستقیم برخی از پروژه ها را تامین مالی می کند.

ملکی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری بازار مبنی بر اینکه آیا در کارگروه مسکن وزارت راه و شهرسازی حضور دارید، پیشنهادی برای افزایش سقف ملی وام مسکن وجود دارد. در حال حاضر ۵۵۰ میلیون تومان در این کارگروه، به طور خاص وزارت راه و شهرسازی؟ وی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن تامین کننده زمین نهضت ملی مسکن است و برخی پروژه ها را نیز به صورت مستقیم تامین مالی می کند. برخی از پروژه ها نیز به صورت درصدی با بخش خصوصی پیش می روند. روش های ساخت و ساز متفاوتی وجود دارد. اما آنچه بسیار بزرگ است و قابل بیان است نهضت ملی مسکن است.

من نشنیده ام که سقف وام مسکن دولتی از ۵۵۰ میلیون تومان بیشتر شود و افزایش یابد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: من نشنیده ام که سقف وام ملی مسکن از ۵۵۰ میلیون تومان بیشتر شود و افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سازمان ملی زمین و مسکن تامین کننده زمین است چرا در برخی شهرها به ویژه جزیره بوموسی اقدام به ساخت مسکن ملی می کند؟ وی گفت: بر اساس اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن، این سازمان اختیار ساخت مسکن را دارد و در حال حاضر پروژه های اجتماعی که در سطح کشور دارد در حال ساخت است.

ملکی با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن مالک زمین های دولتی در جزیره بوموسی است، تصریح کرد: در حال ساخت مسکن برای بومیان ساکو در جزیره بوموسی و هرمز هستیم، بنابراین در حال ساخت مسکن و زمین برای مردم ساکن در این جزایر هستیم زمینه ساز جنبش ملی مسکن فراهم شود.

سازمان ملی زمین و مسکن ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره بوموسی در دست ساخت دارد

وی افزود: در حال حاضر ۹۰۰ هکتار زمین در بوموسی داریم و بنیاد مسکن در حال ساخت آپارتمان در بوموسی است.

وی یادآور شد: سازمان ملی زمین و مسکن نیز ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره بوموسی در دست ساخت دارد.

ملکی پیگیری وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن کارگران تحت عنوان «صنعت شهری، مسکن هنرمندان، ورزشکاران، فرهنگیان و سایر اقشار» را یکی از مهم ترین راهکارهای دولت در قرن سیزدهم عنوان کرد مسکن برای گروه های مختلف افزود: ۱۴۰۰۰۰ قطعه ساختمانی. واحدهای مسکونی در اختیار کارگران قرار گرفت.

تا امروز بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان زمین دولتی و ملی برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن توسعه یافته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان توسعه مولد در اراضی تحت مدیریت این سازمان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان از اراضی دولتی و دولتی برای ارتقای طرح ملی مسکن توسعه یافته است. از این ۶۱ میلیارد تومان، ۳۴ میلیارد تومان وثیقه و ۲۷ میلیارد تومان یا فروخته شده یا فروخته شده است. همچنین از این میزان ۴ هزار و ۸۲۵ ​​هکتار به ارزش افزوده و ۱۹۴۵ هکتار مولد شد و ۲۸۸۰ هکتار نیز نیاز به کار کارشناسی داشت.

وی همچنین توضیح داد که نهضت ملی مسکن چه تعداد واحد در قالب طرح های حمایتی و چه تعداد واحد مسکونی در قالب سرمایه گذاری توسط نهضت ملی مسکن ساخته می شود که بخشی از آنها در روستاها و تعدادی نیز در روستاها اجرا می شود. در شهرها، زمین برای ساخت ۱۲۰۰ تامین ۰۰۰ واحد مسکونی در بخش شهری.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در کشور شناسایی شده که در قالب مناقصه عرضه می شود.

وی چ چ ینس س ت ر ر ر ر در کش کش فزود فزود فزود فزود فزود فزود فزود فزود ز ز شهره شهره به دین این ین ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر درجه و کش < , وجود دارد. اما کار متوقف نمی شود و بر روی زمین های دیگر نهادها انجام می شود.

ملکی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار متقاضی منتظر هستیم و تامین زمین آنها در دستور کار است، ادامه داد: بیشترین کسری زمین در حال حاضر در استان های فارس، زنجان، آذربایجان غربی، کردستان، اصفهان، لرستان و همدان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا