اخبار اقتصاد ایران

جزئیات کالابرگ الکترونیکی جدید/ مبلغ یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان رسید :: ایران تحلیل

بر اساس اعلام معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میزان یارانه تشویقی در طرح ای کالابرگ که ۱۲۰ هزار تومان بود، اکنون به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایران تحلیل، علیرضا عسگریان با حضور در یک برنامه تلویزیونی افزود: این یارانه ۱۷ است. بهمن به صورت اعتبار در حساب یارانه مردم شارژ می شود.

معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به سفره غذای مردم دارد که اکنون در طرح سه گانه کالابرگ الکترونیکی در حال اصلاح غذای کودکان و مادران دارای فرزند شیرده است.

وی افزود: از ابتدای امسال طرح کاتالوگ الکترونیک را به صورت پایلوت در برخی استان های کشور آغاز کردیم و اکنون به کل کشور رسیده است. دهک های ۱ تا ۳ برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و تا دهک ۹ ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

عسگریان گفت: قرار بود این مبلغ صرف غذای مردم شود اما به دلیل نبود زیرساخت ها یارانه نقدی به مردم داده شد. اما از چند ماه پیش زیرساختی فراهم شد که اگر مردم ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود خریدند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی گرفته شود تا بیشتر بخرند.

وی بیان کرد: در طرح فجرانا که به مدت ۳ ماه و تا ۱۷ ادامه دارد اردیبهشت ادامه دارد، اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. برای این کار مردم فقط باید به ۲۱۰ هزار فروشگاهی که به شبکه ما متصل هستند مراجعه کنند و از آنها خرید کنند. اپلیکیشنی به نام «شما» ساخته شده است که مردم می توانند به آن مراجعه کرده و از فروشگاه ها مطلع شده و از آن ها خرید کنند.

معاون وزیر تعاون تصریح کرد: از هفدهم بهمن ماهانه ۲۲۰ هزار تومان یارانه اعتباری به حساب همه افراد واریز می شود و می توانند با خرید از فروشگاه های معرفی شده از آن استفاده کنند. این مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومان باید از ۱۱ قلم معرفی شده خریداری شود.

عسگریان با بیان اینکه مبلغ یارانه به صورت نقدی قابل برداشت است اما اعتبار شارژ شده باید از فروشگاه ها خریداری شود، خاطرنشان کرد: در ادامه تمامی کودکانی که در کشور نیاز به تغذیه اضافی دارند از سوی وزارت بهداشت به ما معرفی شدند. . این کودکان معاینه شده و دارای کارت سلامت هستند و مشخص شده که نیاز به تغذیه اضافی دارند و مشمول این طرح هستند.

وی افزود: در این طرح ۱۵۳ کودک معرفی شدند که پس از بررسی های ما مشخص شد از این تعداد ۱۲۳ هزار نفر در صورت دهک ۱ تا ۵ مشمول دریافت یارانه یک میلیون تومانی و در صورت داشتن ۶۰۰ هزار تومان یارانه هستند. در دهک ۵ تا ۷ بودند. این طرح جدا از کالابرگ است. این یارانه هر ۶ ماه یکبار با معاینه کودک بررسی می شود و اگر با این پول مشکل کودک حل نشود برای بررسی بیشتر آن را متوقف می کنیم. اگر این مقدار در مدت ۲ ماه استفاده نشود، دیگر قابل استفاده نیست.

فاز جدید و بزرگ طرح ملی تجارت الکترونیک با نام «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانواده های یارانه ای با اولویت خانواده های دهک های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه مبارکه. دهه فجر و همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن ماه آغاز و تا هفدهم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد و در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می یابد.

در “طرح فجرانه” سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین های لازم برای هر فرد (مطابق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت های بر اساس انتخاب شده است. سال ۱۴۰۱ و مابه التفاوت آن قیمت ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از یارانه جدید دولت تامین می شود، به طوری که قیمت روز سبد کالایی شامل ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان و خانوار از اول است. تا دهک های هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه التفاوت تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان خواهد بود. از محل اعتبارات جدید دولت تامین می شود.

در طرح جدید شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومان) علاوه بر یارانه فعلی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است و خانوارهای یارانه ای ماهانه خود را دریافت می کنند. یارانه نقدی جداگانه مبلغ حمایت دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرستان خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و با توجه به مبلغ خرید مصرف می شود. خانوار می تواند اقلام طرح را در محدوده وزنی و محصولی تعریف شده خریداری کند و امکان انتقال اعتبار بین گروه های کالایی وجود ندارد، به عنوان مثال امکان خرید روغن با اعتبار برنج وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات امکان پذیر است. شیر، پنیر و ماست). ضمناً یارانه هر ماده غذایی به صورت جداگانه پرداخت خواهد شد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم مرغ و حبوبات است.

در این طرح میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالا) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می یابد. متقاضیان یارانه توجه داشته باشند که قیمت روز اقلام فوق بر اساس کالای مرجع می باشد و در مورد کالاهای با قیمت بالاتر مابه التفاوت را از حساب خود پرداخت خواهند کرد.

همچنین شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای دریافت اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی نیز در این طرح حذف شده است. دهک های درآمدی یک تا هفت مشمول اعتبار جدید هستند و یارانه بگیران این دهک ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو طرح ملی کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی را خریداری کرده و از این حمایت تشویقی بهره مند شوند.

متقاضیان استفاده از کاتالوگ الکترونیکی می توانند با مراجعه به فروشگاه های شبکه ملی اعتبار (۲۱۰۰۰۰ خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های اینترنتی) اقلام اساسی را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا