فرهنگ و هنر

جزییات تازه از بسته حمایتی بورس/ طبق بسته حمایتی بازار سرمایه، ناشران و سهامداران عمده به حمایت از سهام شرکت‌های خود مکلف شده‌اند

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بخش اول بسته بهبود بازار سرمایه نوید روزهای خوبی برای بورس است که امیدواریم با پیگیری های مستمر بتوانیم اثربخشی آن را افزایش دهیم. ناشران


افق میهنی –

رضا ایازلو معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره بسته حمایتی اخیر سازمان بورس برای بهبود بازار سرمایه گفت: هفته گذشته شاهد انتشار صورت های مالی ۶ ماهه اول سال جاری بودیم. آغاز سال ۱۴۰۳ شرکت های مختلف. برخی از شرکت‌ها گزارش‌های خوبی ارائه نمی‌کردند که هم به خاطر خود ناشران و هم به سیاست‌گذاران بود. بنابراین گزارش، جلسه ای با حضور رئیس سازمان بورس برگزار و قسمت اول بسته بهبود بازار سرمایه به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه سازمان بورس به عنوان متولی امر و بنا به وظیفه ذاتی خود در حمایت از بازار، در اجرای این بسته حمایتی همراه و همسو خواهد بود، ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که ناشران از کانال‌های مختلف از جمله: سیاست‌گذاران و رگولاتورها باید به دنبال بهبود وضعیت مالی خود در حوزه‌های تولید و فروش و افزایش هزینه‌های شرکت‌ها باشند.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار بر تاثیرگذاری بازار سرمایه بر این بسته تاکید کرد و اعلام کرد: از زمان اجرای این بسته حمایتی ناشران و سهامداران عمده باید از سهام شرکت های خود حمایت کنند. بخش عمده ای از رشد بازار در ابتدای هفته مربوط به این تصمیمات و اقدامات است.

ایازلو با اشاره به اینکه بازار سرمایه محل اجتماع سرمایه گذاران و سرمایه گذاران است، گفت: بی شک بازار سرمایه محل شکل گیری سرمایه است و ورود به این بازار در بلندمدت به نفع اقتصاد است. برای رشد و توسعه بازار تلاش خواهیم کرد و امیدواریم تاثیر بسته حمایتی بازار سرمایه چشم انداز بازار را برای ۶ ماه آینده مثبت کند.

وی با بیان اینکه سازمان بورس به عنوان یک نهاد نظارتی با جدیت پیگیر موضوع افزایش اعتماد عمومی به بورس است، تاکید کرد: تمام تلاش ما افزایش اعتماد سهامداران است و این امر مستلزم کمک همگان است. ذینفعان بازار سرمایه». این بسته حمایتی نوید روزهای خوبی را برای بازار سرمایه خواهد داد که امیدواریم با پیگیری مستمر ناشران در قالب جلسات متعدد در سازمان بورس، بورس تهران و فرابورس تداوم داشته باشد. ، تا رسالت اصلی بازار سرمایه که افزایش اعتماد عمومی است محقق شود. .

وی در پایان با پیشنهادی به سرمایه گذاران تاکید کرد: از همه سرمایه گذاران و نهادهای متولی تقاضا داریم به عوامل بنیادی بازار توجه بیشتری داشته باشند، در حال حاضر کمبود سهام ارزشمند در بازار وجود ندارد و به دنبال این هستیم که حضور موثر این شرکت ها ارزش را حتی بیشتر افزایش دهید.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا