ترندهای روز

جزییات تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

به گفته مسئولان وزارت امنیت، هنوز تصمیم نهایی در مورد تعرفه خودروهای فرسوده وارداتی گرفته نشده است و در حال حاضر کار بر اساس تعرفه های فعلی است.

جزئیات تعرفه واردات خودرو در سال 1403

آیین‌نامه واردات خودروهای فرسوده به استناد تبصره ۱ ماده ۶ این آیین‌نامه «پیشنهاد نرخ سود بازرگانی خودروهای فرسوده وارداتی توسط کمیته متشکل از وزارت حراست، وزارتخانه» به تصویب هیأت دولت رسید. امور اقتصادی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه – دارایی آیین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحیه های بعدی هیأت وزیران به گونه ای خواهد بود که ضمن کاهش قیمت خودروهای مذکور از ایجاد هرگونه امتیاز اقتصادی ویژه برای واردکنندگان جلوگیری می کند.

در عین حال مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که «ترجیح ما این است که تعرفه های فعلی تصویب شود؛ البته باید در این زمینه به جمع بندی برسیم، اما گمان نمی کنم تعرفه ها باشد. من فکر می‌کنم شرکت‌های واردکننده خودرو به این موضوع اعتراض می‌کنند و تقاضای افزایش تعرفه واردات خودروهای فرسوده را خواهند داشت، اما پیشنهاد من این است که این تعرفه‌ها تصویب شود.

بر این اساس با توجه به اینکه هنوز تصمیم نهایی در مورد تعرفه واردات خودروهای فرسوده گرفته نشده و در حال حاضر بر اساس تعرفه های جاری است، در جدول زیر بر اساس آخرین مصوبات هیات وزیران و قانون بودجه آمده است. سال ۱۴۰۳ تعرفه خودروها بر حسب نوع خودرو و حجم موتور و قوای محرکه رسید.

جزئیات تعرفه واردات خودرو در سال 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا