ترندهای روز

جزییات تغییر مجازات اعدام ۲۹ نفر به حبس

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

۲۹ نفر از افرادی که در این مدت مشمول عفو شدند، مجازات قطعی آنها اعدام بود اما با تخفیف مجازات آنها به حبس تبدیل شد.

مقام معظم رهبری به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم با درخواست رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو، تخفیف و تخفیف مجازات ۲۶۵۴ نفر از محکومان موافقت کردند.

رحیمی معاون قضایی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان در دادگاه های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که اجرا شد، گفت: به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم: در این مرحله اسامی ۲۰۰۰ و ۶۵۴ نفر از مشمولان عفو ​​و تخفیف مجازات که پرونده آنها در کمیسیون عفو ​​و بخشودگی بررسی شده بود با موافقت مقام معظم رهبری اعلام شد. رئیس قوه قضائیه و در نهایت عفو آنها مورد تایید وی قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۶۵۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله، ۲ هزار و ۵۴۷ نفر در دادگاه های عمومی و انقلاب، ۵۵ نفر از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح و ۵۲ نفر نیز محکوم شدند. توسط سازمان تعزیرات حکومتی

معاون قضایی قوه قضائیه تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و ۵۴۷ نفر از محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب که مشمول عفو و تخفیف مجازات هستند، ۳۸ هزار و ۳۸ نفر مشمول عفو منجر به آزادی و مختومه شدن پرونده هستند و یک هزار و ۶۱۶ نفر مابقی مشمول عفو و تخفیف مجازات هستند. کاهش مجازات تبدیل شد

رحیمی در خصوص محکومان عفو ​​شده قضات نیز گفت: ۲۹ نفر از افرادی که در این مدت مورد عفو قرار گرفتند مجازات قطعی آنها اعدام بود اما با تخفیف مجازات آنها به حبس تبدیل شد.

وی بیان کرد: از افراد مشمول عفو ۱۷ نفر مشمول ماده ۲۰ هستند که محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که فاقد شرایط اولیه عفو بوده اند و رئیس قوه قضائیه با توجه به دلایل عفو آنان را درخواست کرده است. تخفیف و عفو.

معاون قضایی قوه قضائیه تصریح کرد: در این مرحله ۱۸۲ نفر از محکومان زن، ۳۰ نفر اتباع خارجی، ۵۳ نفر محکوم امنیتی و ۶ نفر زیر ۱۸ سال مشمول عفو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا