بانک و بیمه

جزییات جدید پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی اعلام شد

به گزارش افق میهن، مهدی رضایی گفت: خدمات فیزیوتراپی برای عموم مردم تا دو حوزه و برای بیماران ام اس، گیلن باره، دوشن، میاستنی گراویس، فلج مغزی، دیستروفی عضلانی و ALS تا چهار منطقه تحت پوشش بیمه است. جلسه

معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین در اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان، تفاهم نامه ای در آبان ماه ۱۳۹۸ به امضا رسید. توسط سازمان بیمه سلامت و انجمن بهزیستی با موضوع مزایای افراد دارای معلولیت که تحت پوشش بهزیستی کشور است. دارا بودن پوشش بیمه سلامت معتبر که بر اساس اعلام نیت انجام شده است، ۹ طرح خدماتی در حوزه های کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی با سهم ۷۰ درصدی تعرفه دولتی بر عهده شرکت بیمه سلامت قرار گرفت. .

وی تاکید کرد: سپس از شهریور با تمدید قرارداد مشارکت مشترک بین این سازمان و انجمن بهزیستی کشور، تعداد خدمات توانبخشی غیر تحت پوشش بیمه در سال گذشته به ۵۹ کد خدمات در حوزه های کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و ارتوپدی با پوشش بیمه ۷۰ درصد بیمه سلامت. این بسته به شکل مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمات افزایش می یابد.

رضایی ادامه داد: همچنین با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی بستری بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس، ضایعه مغزی، ضایعه نخاعی و سکته مغزی در قالب طرح پایلوت در بیمارستان رفیده در سال ۱۳۹۰ انجام شد. تهران در مرحله بعد این نسخه به درخواست یک بیمارستان قابل مقایسه در کل کشور ساخته خواهد شد.

معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی سازمان بیمه سلامت پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج است که در این زمینه پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج است. بیماران صعب العلاج تا ۱۰۰% طبق استانداردهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت می باشد. تعرفه دولتی و ۸۰ درصد تعرفه غیردولتی اجرا می شود.

وی بیان کرد: این خدمات شامل کاردرمانی، گفتار درمانی و مداخلات روانشناختی برای بیماران اوتیسم، کاردرمانی و گفتار درمانی و فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران ضایعات نخاعی، کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سکته مغزی، کاردرمانی، گفتار درمانی، گفتار درمانی است. درمان، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران ام اس. ، کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران SMA، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران دوشن و غیر دوشن، کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی و فیزیوتراپی برای بیماران موکوپلی ساکاریدوز، کاردرمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران بال پروانه، کاردرمانی و گفتار درمانی برای بیماران، کاردرمانی متابولیک، فردی و گروهی برای بیماران روانی مزمن، کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا