بانک و بیمه

جزییات فروش ارز اربعین اعلام شد| دریافت ارز از طریق شعب منتخب ۷ بانک عامل

به گزارش افق میهن، فروش ارز اربعین امسال همانند سال گذشته به دینار است و از یکشنبه هفتم به فروش می رسد. مرداد تا ۳ شهریور ماه اجرا می شود. سال گذشته فروش ارز اربعین توسط ۶ بانک از ۱۰ بانک انجام شده است مرداد آغاز شد و به مدت یک ماه اجرا شد و یک میلیون زائر توانستند ارز خود را خریداری کنند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، امسال از هفته آینده (۱۸ مردادماه) تا سومین روز اعمال می شود. شهریور نرخ ارز در ایام اربعین بر اساس نرخ مبادلات ارزی و طلای مرکز مبادلات ارزی ایران خواهد بود و هفت بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک وظیفه فروش این ارز را بر عهده دارند. واحد پول.

زائران می توانند تا سقف ۲۰۰۰۰۰ دینار از شعب بانک های منتخب در شهرها و روستاها دریافت کنند. ضمناً دریافت ارز اربعین منافاتی با ارز مسافرتی ندارد و زائران می توانند همزمان ارز مسافرتی دریافت کنند.

روش های خرید ارز اربعین ۱۴۰۳

فروش ارز اربعین امسال به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. همچنین زائران می توانند از طریق ۶ پلتفرم فعال اقدام به خرید ارز کنند.

بانک مرکزی به منظور مدیریت بازار ارز، هر ساله فهرست شعب عرضه ارز اربعین را منتشر می کند و متقاضیان می توانند برای دریافت ارز اربعین با این بانک ها تماس بگیرند. برای سهولت بیشتر، خرید ارز اربعین از طریق سامانه های اینترنتی برخی بانک ها نیز امکان پذیر است.

شرایط خرید ارز اربعین

متقاضیانی که قصد خرید ارز اربعین را دارند باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها با موفقیت انجام شود. ثبت نام در این سامانه از ۲۶ تیرماه مصادف با روز اول محرم آغاز شد.

ارز اربعین برای افراد بالای ۵ سال صادر می شود و زائران برای دریافت وجه نقد باید مدارک و گذرنامه به همراه داشته باشند. افراد بالای ۱۸ سال باید سیم کارت داشته باشند.

دریافت ارز اربعین تاثیری در سهمیه ارز مسافرتی ندارد.

مردم برای خرید ارز اربعین به شعب منتخب بانک عامل مراجعه کنند اما اعلام شد برای دریافت ارز امسال نیازی به افتتاح حساب نیست. متقاضی هنگام خرید آنلاین ارز، مبلغ ریالی ارز را پس از احراز هویت واریز می کند و در همان روز با مراجعه به شعبه، ارز مورد نیاز را دریافت می کند.

مدارک مورد نیاز برای خرید ارز اربعین ۱۴۰۳

برای خرید ارز زیارتی اربعین همراه داشتن موارد زیر الزامی است:

کارت ملی و شناسنامه (برای زائران بین ۵ تا ۱۵ سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود.)

کارت بانکی

شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد.)

سرپرستان خانوارهایی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده ارز اربعین را از شعب بانک ها خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا