اخبار اقتصاد ایران

جزییات واریز دومین مرحله سود سهام عدالت/ سود این مرحله چقدر است؟ :: ایران تحلیل

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مکاتبات و مذاکرات لازم برای دریافت کل سود از شرکت های سرمایه گذار انجام می شود تا مابقی سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود.

به گزارش ایران تحلیل، در مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت، صاحبان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی ۶۸۱ هزار تومان، سبد ۵۳۲ هزار تومانی ۷۳۶ هزار تومان و سبد یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی و ۱۰۰۰ و ۵۰۰ تومان دریافت کردند.

پرداخت سود سهام یکی از موضوعات مورد توجه سهامداران است که پرداخت این سود در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول در پاییز هر سال واریز می شود و مرحله دوم به آخرین مرحله اختصاص دارد. روزهای سال

در این بین با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ این سوال در ذهن صاحبان سهام عدالت جا افتاده است که سود مرحله دوم چه زمانی به حساب آنها واریز می شود؟

موضوع مهمی که اخیرا مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درباره آن توضیح داده است. محمد باغستانی با اعلام زمان واریز فاز دوم سود سهام عدالت، اعلام کرد: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت های سرمایه گذار انجام خواهند داد تا بتوانیم سود سهام عدالت را دریافت کنیم. سود باقیمانده این گروه از سهامداران تا پایان سال را نیز دریافت و به حساب آنها واریز می کند.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده از جزئیات واریز مطالبات جاری و سالانه سهامداران در هفته اول دی۴ ناشر سود سالانه و ۷ ناشر سود جاری به سهامداران خود پرداخت کرده اند.

همچنین تا پایان هفته اول دی در این ماه ۷ ناشر «داروسازی دانا، داروسازی زاگرس فارمد پارس، سرما آفرین، داروسازی راهورد تفتیم، گروه مپنا، صنایع فروآلیاژی ایران و توسعه صنایع بهشهر (هلدینگ)» سود جاری ۴۴۶ هزار و ۳۲۱ و ۴۳۱ میلیارد سهام را شامل می شود که شامل ۷۷۰ سهامدار می شود. میلیون تومان می شدو توسط صمت و از طریق سامانه سجام واریز کرده اند.

صاحبان سبد سهام ۴۹۲ هزار تومانی در مرحله اول واریز سود ۶۸۱ هزار تومان، پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی ۷۳۶ هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی ۱.۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

اما بررسی ها نشان می دهد در سال های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم بیشتر از مرحله اول بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان دریافت کردند. در حالی که در فاز دوم به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار تومان به سهامداران رسید و در صورتی که امسال هم همین روال باشد، سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به روز اول دریافت خواهند کرد. فاز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا