اخبار اقتصاد ایران

جزییات وام مسکن ویژه ۴ دهک اول | سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت سه شهر جدید ساحلی

رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن گفت: دهک های اول تا دوم مشمول دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن و دهک های سوم تا چهارم نیز مشمول دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود هستند. دو درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله.

ایران تحلیل، محمدرضا اسماعیلی در نشست خبری امروز خود از اعطای وام مسکن برای دهک های اول تا چهارم درآمدی خبر داد و گفت: دهک های اول تا دوم مشمول ۴۰۰ میلیون تومان وام مسکن سوم هستند. دهک های چهارم نیز مشمول دریافت وام هستند. ۳۰۰ میلیون تومان با سود دو درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله.

وی تاکید کرد: این وام ها بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان علاوه بر ارائه وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای مناطق شهری و ۳۵۰ میلیون تومانی برای مناطق روستایی است.

رئیس هیأت مدیره صندوق ملی مسکن گفت: این تعداد وام برای سال ۱۴۰۲ است و برای امسال با توجه به تورم تعداد وام ها افزایش می یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین وعده های رئیس جمهور و قانون کشور و مهمترین نیاز کشور است، ادامه داد: از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ساخت و ساز انجام شده است. آغاز شده. منابع تامین شده از مرز ۴۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است که ۳۷۱ هزار میلیارد تومان آن را مردم آورده اند و این رقم باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی می شود. از این ۳۷۱ هزار میلیارد تومان، ۲۳۴ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از مردم، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی و مابقی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

او هم به این سوال پاسخ داد ایلانا وی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی برای بخش مسکن تاکید کرد: ۳ شهر از ۲۷ شهر جدید ساحلی خلیج فارس تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده است که قرار است از ابتدا و تا نهایی ایجاد شود. اقدامات شهرستان از طریق سرمایه سرمایه گذاران که تاکنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کرده اند و اسامی این شرکت های خارجی تا زمان انعقاد قراردادها محفوظ خواهد بود.

رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن افزود: البته شرکت های داخلی نیز برای سرمایه گذاری در این شهرهای جدید اعلام آمادگی کرده اند و در حال حاضر در حال بررسی پیشنهادات سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

اسماعیلی هم به این سوال پاسخ داد ایلانا وی در خصوص اینکه آیا مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن در حال حاضر از طریق بورس و با قیمت مزایده تامین می شود، تصریح کرد: طبق قانون فولاد و سیمان، نیاز جنبش ملی مسکن باید از بورس کالا تامین شود. اما برای این عرضه مواد با قیمت برای صرفه جویی در هزینه، این اقلام را در تالار ویژه نهضت ملی مسکن با ۷ درصد تخفیف از قیمت پایه بورس خریداری می کنیم.

وی درباره پیشنهادات افزایش سقف وام ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نیز گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان را در شورای عالی مسکن ارائه کرده ایم و این پیشنهاد در حال بررسی است. .

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به روند اعطای تسهیلات بانکی در نهضت ملی مسکن ادامه داد: حدود ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار نفر به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۷۸۴ هزار نفر منجر به نتیجه گیری شدند. یک قرارداد

وی گفت: علاوه بر واحدهای نهضت ملی مسکن، تاکنون ۷۴ هزار و ۶۵۸ واحد برای جوانان، ۳۳ هزار و ۸۶۲ واحد برای مسکن محرومان و ۶۲ هزار و ۲۳۲ واحد برای دهک های کم درآمد اختصاص یافته است.

اسماعیلی به آخرین وضعیت دو میلیارد دلار تهاتر نفت با مصوبه رهبری اشاره کرد و تاکید کرد: با مصوبه رهبری مقرر شد دو میلیارد دلار از محل تهاتر نفت به مسکن اختصاص یابد که قسمت اول آن است. ۱۰ هزار و ۹۵ میلیارد ریال امروز پرداخت شد و البته سقف تهاتر نفت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا