بانک و بیمه

جزییات پوشش بیمه اتباع خارجی در ایران

به گزارش ایران تحلیل، جمشید شایانفر در پاسخ به این سوال که هزینه حق بیمه اتباع چگونه تامین می شود، پاسخ داد: ۹۵ هزار اتباع خارجی آسیب پذیر تحت پوشش بیمه پایه سلامت هستند و هزینه حق بیمه آنها توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد بیمه و پرداخت می شود. ، و دولت جمهوری اسلامی موظف به پرداخت حق بیمه خود نیست.

مدیرکل بیمه و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: ۱۲ هزار اتباع خارجی غیرآسیب پذیر تحت پوشش بیمه پایه سلامت هستند که حق بیمه آن عمدتاً توسط بیمه شدگان خارجی پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: ۴۲ هزار اتباع خارجی آسیب پذیر به دلیل زندگی با ایرانیان با اعتبار محدود دولتی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته اند و برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار و تاثیر آن بر سلامت ایرانیان در نظر گرفته شده است.

شایانفر تاکید کرد: اخیرا تفاهم نامه ای با سازمان مهاجرت کشور منعقد شد که بر اساس آن تمدید اقامت اتباع واجد شرایط منوط به پرداخت مستقیم حق بیمه از سوی خارجی و ایجاد پوشش بیمه سلامت است.

وی در پاسخ به این سوال که اتباع خارجی از طریق کدام صندوق بیمه می شوند، پاسخ داد: اتباع خارجی تحت پوشش صندوق سایر دستگاه های سازمان بیمه سلامت قرار می گیرند و گفته می شود که حق بیمه اتباع خارجی بر اساس مصوبه تقریبا ۹۰ درصد بیشتر از ایرانیان است. شورای عالی بیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا