محیط زیست

جسد دومین مرد غرق‌شده در اشترجان پیدا شد/ اتمام جست‌وجوی ۳۶ ساعته

منصور شیخ‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار افق میهن درباره راه‌اندازی کانال آب کشاورزی در مسن وی با حضور در شهرستان فلورجان اصفهان گفت: با تلاش شبانه روزی و جست و جوی تیم های امدادی و نیروهای دستگاه های مرتبط، جسد یکی از غرق شدگان در کانال انتقال آب فلورجان در فولادشهر کشف شد. کانال آب روز گذشته

وی با اشاره به اینکه پس از سه روز تلاش تیم های آتش نشانی، امداد و نجات از شهرهای فلورجان، پیربکران، تاد، مبارکه، زرین شهر، فولادشهر، ویلاشهر، نجف آباد، اصفهان و گروه های محلی، عملیات جست و جوی دو مرد غرق شده به پایان رسید. : کانال های انتقال آب غرب اصفهان، شبکه های چپ و راست نکوآباد، خمینی شهر و … برخورد بیش از ۳۵۰ کیلومتر از جاده های فرعی و اصلی به منظور تامین آب باغات به صورت موقت آبگیری شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص حادثه ناگوار غرق شدن دو مرد در کانال انتقال آب کشاورزی مسن وی واقع در شهرستان فلورجان افزود: با تلاش تیم های امدادی، غواصی و نیروهای محلی اقدامات لازم برای یافتن آنها در مسیر کانال انجام شده است.

وی ادامه داد: کانال های انتقال آب غرب اصفهان، شبکه های چپ و راست نکوآباد، خمینی شهر و برخور با بیش از ۳۵۰ کیلومتر کانال اصلی و فرعی به منظور تامین آب باغات به صورت موقت تخلیه شده است.

این فروشنده شیشه تاکید کرد: با توجه به افزایش دما و تداوم توده گرم تابستانی، مدیریت بحران استان شنا در کانال های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، استخرهای واحدهای صنعتی و همچنین مسیر رودخانه را ممنوع اعلام کرده است. در نواحی غربی و جنوبی و بالادست زاینده رود و دریاچه سد مخزنی استان نسبت به خطر این منابع آبی هشدار داد.

وی بیان کرد: کانال های انتقال آب به دلیل شدت جریان آب، شیب و لغزش دیوار و استخرهای ذخیره آب کشاورزی، عمق زیاد شیب دیوار و لغزنده بودن پوشش، مکان امنی برای شنا نیست. لایه ژئوممبران گفت: شدت جریان آب، ناپایداری بستر، سردی آب و جریان های گردابی در رودخانه ها باعث بروز حوادث غرق شدگی در رودخانه ها می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری با احتساب این حادثه ۵۷ حادثه در رودخانه ها، کانال های انتقال آب و استخرهای ذخیره آب کشاورزی و داخل باغات خصوصی استان رخ داده است، گفت: این حوادث رخ داده است. منجر به غرق شدن ۲۴ نفر شد و مصدومان توسط نیروهای آتش نشانی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با توجه به اینکه با افزایش دما و حضور گردشگران در مناطق طبیعی و مجاور منابع آبی، آمار غرق شدگی به ویژه در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته افزایش یافته است، افزود: شهرداری ها، آب منطقه ای، هلال احمر برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه. جامعه، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی اعلام شده است.

این فروشنده شیشه ادامه داد: با استقرار تیم های امدادی مجهز به امکانات امداد و نجات آبی، گشت زنی و پایش مسیل ها و رودخانه ها و ارائه آموزش های لازم به ساکنان و گردشگران در مناطق پرخطر، اقدامات پیشگیرانه در برابر حوادث را اجرا کنید.

وی تصریح کرد: رودخانه های خرسان، آب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم، رودخانه های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر، رودخانه زینده رود در مناطق غربی استان و باغبادران و کانال های انتقال آب شبکه نکوآباد و باغکل خوانسار. سد ونک و قره‌گچ سمیرم گلپایگان. و سد کوچری، خمران و زاینده رود از جمله مناطقی هستند که طرح های کاهش خطر نصب حفاظ اطراف کانال ها در دوره های پرخطر باید اجرا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و علائم هشدار دهنده و نصب طناب نجات در استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسط بهره برداران اجرا شد و اطلاع رسانی و آموزش های لازم انجام شد. در این راستا مهیا شد و مالکان باغ های خصوصی باید از ایمنی استخرها اطمینان حاصل کنند. در داخل باغ ها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا