ترندهای روز

جعل واقعیت با هوش مصنوعی؛ دانشجوی از همه جا بی‌خبر چگونه در چین پرطرفدار شد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اولگا لویک، دانشجوی اوکراینی در دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا، در اینترنت به دنبال مخاطبی برای خود می گشت، اما راه رسیدن به آن برای او غیرمنتظره و ناخواسته بود.

اولگا لویک یک دختر ۲۱ ساله اوکراینی و دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده است. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی یک کانال یوتیوب در ماه نوامبر، او متوجه شد که تصاویر او بدون اجازه گرفته شده و توسط هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر مشابه در شبکه‌های اجتماعی چینی استفاده شده است.

Doppelgangers، یا به عبارت دیگر، doppelgangers دیجیتال ساخته شده توسط هوش مصنوعی اولگا لویک، برای خود نام و هویت داشتند.

یکی از این شخصیت‌های ساختگی «ناتاشا» نام داشت که ادعا می‌کرد یک زن روسی است و به زبان چینی مسلط است و در حالی که قصد داشت از این فرصت برای تشکر از چین به خاطر حمایت‌هایش از روسیه استفاده کند، اما محصولاتش مانند فروش روسی را نیز می‌خواست. آب نبات و برای خود کسب درآمد کنید.

جالب اینجاست که این اکانت های جعلی صدها هزار دنبال کننده چینی داشتند که بسیار بیشتر از اکانت اصلی لویک بود.

لویک به رویترز گفت: «به معنای واقعی کلمه شبیه چهره من است، تنها تفاوت این است که زبان ماندارین صحبت می کند. با این حال، در تصویر پس زمینه، کرملین و مسکو را می بینم و از عظمت روسیه و چین صحبت می کنم. “این واقعا ترسناک بود، زیرا من هرگز نتوانسته ام چنین چیزهایی را بگویم.”

آیا جعل کردن تصویر شما سخت است؟

مورد لویک تنها یکی از تعداد فزاینده زنانی است که ظاهر روسی دارند که عشق و علاقه خود را به چین و به زبان چینی در شبکه های اجتماعی چینی ابراز می کنند و می گویند که با فروش کالاهای وارداتی از کشور خود از روسیه حمایت می کنند. جنگ هستند

با این حال، هیچ یک از این هویت ها واقعیت خارجی ندارند. این حساب‌ها با بهره‌برداری از تصاویر ویدیویی زنان واقعی که در اینترنت یافت می‌شوند، اغلب بدون اطلاع آنها و با کمک هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند.

به گفته کارشناسان، ویدئوهای ایجاد شده توسط این آواتارهای جعلی برای تبلیغ محصولات به مردان مجرد چینی استفاده می شود.

اکانت هایی که با تصویر لویک ایجاد شده اند صدها هزار دنبال کننده دارند و محصولاتی به ارزش ده ها هزار دلار از جمله آب نبات فروخته اند. البته در برخی از پست های این اکانت ها گاهی عبارتی ظاهر می شود که نشان می دهد محتوای محتوا با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است.

آواتارهایی مانند آنچه که با استفاده از تصویر اولگا لویک ایجاد شده‌اند، از شراکت “بدون منع” بین روسیه و چین به عنوان پس‌زمینه‌ای برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند، بنابراین از احساسات و حمایت مرتبط بهره می‌برند. این همکاری زمانی اعلام شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کمی قبل از حمله روسیه به اوکراین از پکن بازدید کرد.

جیم چای، مدیر عامل XMOV، یک شرکت فناوری هوش مصنوعی، می‌گوید که فناوری ایجاد چنین تصاویری «بسیار رایج است و توسط بسیاری از مردم چین استفاده می‌شود».

وی در این خصوص گفت: به عنوان مثال برای تولید انسان دیجیتالی دوبعدی خودم فقط باید یک ویدیو ۳۰ دقیقه ای از خودم فیلمبرداری کنم و بعد از اتمام آن کمی فیلم را دستکاری می کنم.البته به نظر می رسد. بسیار واقعی است، و البته، اگر زبان را تغییر دهید، تنها چیزی که باید تنظیم کنید همگام سازی لب است.”

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا