اخبار اقتصاد ایران

جلسات شورای عالی کار برای تعیین مزد ادامه دارد | بررسی سبد معیشت در جلسه فردا

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار از ادامه جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش می شود وضعیت معیشتی کارگران، محدودیت های کارگران در نظر گرفته شود. بخش کارفرما و نظر دولت برای کنترل تورم به منظور دستیابی به تعادل همه از نتیجه راضی باشند.

ایران تحلیل، «علی اصغر آهنی ها» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره برگزاری جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، گفت: جلسات شورای عالی کار در یک سال آینده برگزار می شود. به صورت هفتگی و کمیته دستمزد گزارش های لازم را تهیه کرده است. این است که بحث سبد معیشت یکی از آنهاست و بر اساس چند پارامتر تعیین می شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار ادامه داد: یکی از این شاخص ها بعد خانوار است که از سوی مرکز آمار اعلام می شود و شاخص دیگر مربوط به تغذیه است که موسسه تغذیه استاندارد آن را تعیین می کند. در نهایت مرکز آمار قیمت را بر اساس حداقل ها ارائه می کند.

وی افزود: همه این شاخص ها بررسی شد و چارچوب های آن بسته شد اما در مورد یکی از آنها اختلاف سلیقه وجود داشت که به کمیته دستمزد ارجاع شد و هم اکنون نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه ای هستند تا جمع بندی کنند. سبد معیشت در کمیته دستمزد و فردا عصر (چهارشنبه) در جلسه شورای عالی کار مطرح می شود.

آهنی ها گفت: بعید می دانم مشکلی پیش بیاید و تلاش می شود وضعیت معیشتی کارگران، محدودیت های بخش کارفرمایی و نظر دولت برای کنترل تورم در نظر گرفته شود. سعی می کنیم تعادلی پیدا کنیم تا همه از نتیجه راضی باشند.

او چقدر افزایش حقوق را پیش بینی می کند؟ وی پاسخ داد: اعداد استخراج شده از آمار، میزان دستمزد و حقوق را مشخص می کند. علاوه بر شاخص های ذکر شده، چندین گزارش اقتصادی دیگر نیز ارائه و بررسی می شود و پس از تبادل نظر در ابعاد مختلف به نتیجه ملی و رضایت بخشی در خصوص افزایش دستمزدها می رسیم تا قشر کارگری راضی شود. و بخش کارفرما می تواند به حیات خود ادامه دهد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره چرایی موکول شدن جلسات حقوق و دستمزد به پایان سال گفت: جلسات ادامه دارد و معمولا در آخرین روز سال به نتیجه می رسد تا تورم پیش بینی شده در پایان سال رخ ندهد. امسال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا