اخبار بورس

جلسه مهم و تاثیرگذار روز شنبه برای بورس

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاممدیران عامل بانک های ملت، پاسارگاد، تجارت، صادرات، پارسیان و اختاز نوین به سازمان بورس احضار شدند. موضوع جلسه چیست؟

از شش بانک بزرگ بورسی خواسته شده است که دارایی های خود را تجدید ارزیابی کنند

امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس اوراق بهادار سازمان بورس با اشاره به وظایف و اختیارات هیات مدیره برای اتخاذ تدابیر لازم و اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار سرمایه، اعلام کرد: در این زمینه و بر اساس ماده ۲ این قانون، هدف قانون ساماندهی حفظ و توسعه بازار اوراق بهادار شفاف، عادلانه و کارآمد است. سازمان در نظر دارد به منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون از ظرفیت های قانونی موجود برای حفظ حقوق و منافع سرمایه گذاران و با هدف همگرایی و تقریب استفاده کند. ارزش بازار سهام و ارزش ذاتی شرکت ها با رعایت چارچوب های قانونی از طریق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها قابل دستیابی است.

لذا از مدیران عامل بانک‌های ملت، پاسارگاد، تجارت، صادرات، پارسیان و بانک اقتصاد نوین و دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری دعوت به عمل می‌آید تا در جلسه روز شنبه ۲۰ آذرماه ساعت ۱۴ برگزار شود. در ساختمان مطهری برگزار می شود تا این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد. تحویل دادن

تحقق ترازنامه شرکت ها با تجدید ارزیابی دارایی ها

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: پس از مشارکت در بورس، برخی بانک ها نیز به جلسه تجدید ارزیابی دعوت شدند. خبر مهم برای این صنعت و کل بازار: تجدید ارزیابی در شرایط تورمی، ترازنامه شرکت ها را واقعی می کند و بازار از نشست شنبه سازمان با شرکت های بزرگ بازار سرمایه استقبال کرد. سرمایه گذاران و سهامداران حق دارند از ارزش فعلی دارایی ها مطلع شوند. این به نفع سرمایه گذاران و تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران خواهد بود.

محرک رشد بازار سهام

سید محمد جواد میرطاهر، رئیس هیئت مدیره شرکت بورس گفت: زمانی که شرکت ها دارایی های خود را مجدد ارزیابی و به روز می کنند، می توانند در زمینه طرح های عمرانی بهتر و با شایستگی عمل کنند و سرمایه آتی خود را از محل سود انباشته یا مطالبات افزایش دهند. پول نقد وارد کنید و دوباره سرمایه گذاری کنید.

وی خاطرنشان کرد: حرکت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها می تواند منجر به رشد و حرکت مثبت در بورس و ایجاد روند مثبت در بازار شود. ما در گذشته چندین بار این تجربه را در بازار سرمایه داشتیم.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بورس ادامه داد: علاوه بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، افزایش سرمایه از محل انتشار سهام با حق تقدم می تواند مستقیماً پول جدیدی را برای شرکت ها برای اجرای طرح های توسعه

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای مشترک این دو طرح تاثیر بسیار مثبتی بر بازارهای اولیه و ثانویه بورس خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا