فناوری

جلوگیری از خروپف با روش‌های طبیعی

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری، به گزارش میهن تجارت، خروپف به دلیل ارتباط آن با شرایط زمینه ای مانند آپنه خواب انسدادی می تواند یک خطر برای سلامتی در نظر گرفته شود. آپنه آپنه انسدادی خواب یا OSA نوعی اختلال خواب است که باعث وقفه در تنفس می شود، این مکث ها ممکن است چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد و می تواند چندین بار در طول شب رخ دهد. OSA مصرف اکسیژن را کاهش می دهد و الگوهای خواب را مختل می کند و با عواقب جدی سلامتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و افزایش خطر حوادث ناشی از خواب آلودگی در طول روز همراه است. راه های پیشگیری از خروپف به شرح زیر است:

وزن سالم را حفظ کنید

اضافه وزن به خصوص در ناحیه گردن می تواند باعث خروپف شود، بنابراین توصیه می شود که به طور منظم ورزش کنید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

وضعیت مناسب بدن هنگام خواب

خوابیدن به پشت ممکن است احتمال خروپف را افزایش دهد، سعی کنید به پهلو بخوابید تا راه هوایی باز شود و خروپف کاهش یابد، همچنین می توانید از بالش یا وسایل مخصوص برای حفظ وضعیت بدن و خوابیدن به پهلو استفاده کنید. علاوه بر این، داشتن یک برنامه خواب ثابت به تنظیم ساعت داخلی بدن شما کمک می کند و احتمال خروپف کردن را حتی در تعطیلات آخر هفته کاهش می دهد.

مراقب باشید

بالا بردن سر تخت یا استفاده از بالش‌های اضافی می‌تواند به باز شدن راه‌های هوایی، آسان‌تر کردن تنفس و کاهش احتمال خروپف کمک کند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

کم آبی می تواند باعث چسبندگی شود غشاها مخاط در گلو و بینی می تواند به خروپف کمک کند، بنابراین سعی کنید در طول روز آب کافی بنوشید تا این اثرات منفی را به حداقل برسانید.

درمان گرفتگی بینی

درمان احتقان بینی می‌تواند احتمال خروپف را با استفاده از اسپری‌های بینی نمکی، مرطوب‌کننده‌ها یا ضداحتقان‌های بدون نسخه کاهش دهد.

ترک سیگار

سیگار باعث تحریک و التهاب گلو و مجاری تنفسی می شود و احتمال خروپف را افزایش می دهد، بنابراین ترک سیگار می تواند سلامت کلی تنفس را بهبود بخشد و خروپف را کاهش دهد.

کنترل آلرژی

آلرژی می تواند باعث احتقان بینی و در نتیجه خروپف شود، به همین دلیل شناسایی و کنترل آلرژن های موجود در محیط و کمک گرفتن از متخصص آلرژی برای درمان موثر توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا