بانک و بیمه

جلوگیری از صدور کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌

به گزارش افق میهن، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنه گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی، مرکز سوخت موظف است از صدور و شارژ کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه نامه جلوگیری کند. اردیبهشت در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید. مرکز سوخت از سال گذشته با پیگیری های گروه خانواده صنعت بیمه این موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرار داد و در حوزه های مختلف آغاز به کار کرد.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال بیش از ۹۵۰ هزار خودروی نفت و گاز داریم که این پرونده قانونی در آنها بررسی و انجام شده است و از این تعداد بیش از ۵۵ هزار کارت سوخت خودروهای نفتی و گازی بدون بیمه نامه باطل شده است ۲۰۰۰۰ راننده بدون بیمه بیمه شده اند.

وی افزود: اقدام بعدی مربوط به تاکسی های بنزینی کشور بود که پس از بازرسی از ستاد پمپ بنزین، بیش از ۲۰ هزار کارت سوخت تاکسی هایی که بیمه نامه شخصی نداشتند غیرفعال و همچنین بنزین سوز شدند. خودروهای وانت در کشور و با پیگیری های مرکز سوخت بیش از ۱۷۷ هزار وانت وجود دارد که کارت سوخت آنها غیرفعال شد. بیمه نامه بگیرید، کارت سوخت فعال داشته باشید و بتوانید از سهمیه سوخت خود استفاده کنید.

این مسئول در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم این مصوبه و راهکار قانونی که اجرای آن سال ها به تعویق افتاده است در راستای پیگیری های انجام شده در مورد سایر خودروها نیز اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا