اخبار بورس

جلوگیری از واردات لاستیک با احداث کارخانه جدید ایران تایر/ لاستیک خودرو‌های سنگین در کارخانه جدید ایران تایر تولید خواهد شد

معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هلدینگ انرژی سینا:

مسئول سرمایه گذاری و اقتصادی هلدینگ انرژی سینا گفت: در حال حاضر روی کالاهای وارداتی مانند لاستیک خودروهای سنگین با ابعاد بزرگ تمرکز کرده ایم تا کارخانه از حاشیه خوبی برخوردار باشد و بتوانیم تعهدات خود را به شرکت ها و سرمایه گذاران بازپرداخت کنیم.

احمد زارعی کار، معاون سرمایه گذاری و اقتصادی هلدینگ انرژی سینا در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص پروژه کارخانه ایران تایر گفت: تعریف این پروژه سابقه طولانی دارد. طول عمر این کارخانه بیش از ۶۰ سال می باشد. کشور ما کشوری است که به بیش از ۱۰۰ هزار تن لاستیک نیاز دارد. هدف بنیاد مصطفیحان تامین نیازهای داخلی و جلوگیری از واردات است. از ظرفیت کارخانه فعلی ایران تایر برای ایجاد مکان دوم استفاده می شود و کشور یک کارخانه تایر جدید در مهدیشهر خواهد داشت.

وی افزود: همکاران ما در پیگیری این امر به تامین مالی فراتر از ظرفیت بازار سرمایه دست یافته اند که این امر با همکاری دست اندرکاران انجام شد و توانستیم قسمت اول تامین مالی را که بالغ بر یک میلیارد است، اجرا کنیم. تومان.

این کشاورز در خصوص شرایط فعلی بازار سرمایه ادامه داد: جالب است بدانید که این تامین مالی از طریق بازار سرمایه و با همکاری نهادها انجام شده است بازار و تامین سرمایه سرمایه گذاری. با استفاده از سرمایه مردم و نرخ سود مناسب، هم سرمایه داران خرد از شرایط موجود بهره مند می شوند و هم سرمایه ای که سرمایه برای اجرای طرح اقتصادی نیاز دارد. این خرد جمعی محقق شده است و ما با سفارش تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این کارخانه اقدام خواهیم کرد. زیرا اوراق قرضه مرابحه است و باید برای خرید تجهیزات استفاده شود.
مسئول سرمایه گذاری و اقتصادی هلدینگ انرژی سینا تصریح کرد: کار اجرا نیز از طریق یکی از شرکت های تابعه به صورت کاملا فنی و صحیح انجام می شود.

وی در خصوص چشم انداز تامین مالی شرکت ایران تایر گفت: قطعاً این طرح چشم انداز خوبی دارد که محصولی در کشوری تولید می شود که محصول برای آن وارد کشور می شود. در حال حاضر با تحقق هدف، کالاهای وارداتی را در کشور تولید خواهیم کرد که در این طرح حاشیه سود معقولی خواهد داشت. گاهی اوقات بخش هایی از صنعت تایر به دلیل قیمت گذاری در شوک هستند. اما در حال حاضر روی کالاهای وارداتی مانند لاستیک خودروهای سنگین با ابعاد بزرگ تمرکز کرده ایم تا کارخانه از حاشیه خوبی برخوردار باشد و بتوانیم تعهدات خود را به شرکت ها و سرمایه گذاران بازپرداخت کنیم.

کشاورز گفت: در معاونت اجرا و سرمایه گذاری تولید را به فاز تقسیم کرده ایم تا بتوانیم در فازهای مختلف تولید را انجام دهیم. به این ترتیب بازپرداخت در همان کارخانه ای که کالا را تولید می کند، انجام می شود. در واقع بار پرداخت اقساط بر دوش کارخانه تایر ایران نیست. این مشکل در خود کار خلاصه شده است. صنعت تایر نیز در مراحل تولید به کارگر نیاز دارد. امیدواریم این زمینه اشتغال در استان سمنان فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا