اخبار اقتصاد ایران

جمع‌آوری کارت‌های حضور و غیاب برخی کارگران داماش/ اداره کار: پیگیر مطالبات کارگران هستیم

کارخانه آب معدنی داماش بعد از امیرمنصور آریا;

تعدادی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش با جمع آوری کارت حضور و غیاب از فشار کارفرمای خود برای پایان دادن به اعتراضات ده روز اخیر خود خبر می دهند.

ایران تحلیل یکی از کارگران کارخانه داماش به ایلنا گفت: این اتفاق صبح امروز (شنبه) دی ماه) پس از آن همه حدود ۴۰ کارگر کارخانه آب معدنی داماش از ۲۲ آذر آنها با تشکیل اعتراض صنفی خواستار به روز رسانی روند پرداخت مطالبات مزدی خود شدند.

با توجه به او؛ کارفرما به این کارگران اعلام کرده است که در صورت ادامه اعتراضات صنفی پس از دریافت نامه استعفا برای دریافت بیمه بیکاری خود را به اداره کار معرفی کنند.

ظاهرا؛ صبح امروز شنبه (دوشنبه دی ماه) به دستور کارفرما کلیه کارت های حضور و غیاب کارگران معترض آب معدنی داماش جمع آوری و کارگران محل کار خود را ترک کردند.

یکی دیگر از کارگران گفت: در چند سال گذشته در حالی که حقوق ما همیشه با دو تا سه ماه تاخیر پرداخت شده است، اخیرا (پنجشنبه ۳۰) آذر ماه) از دو ماه یک ماه معوقه خود را دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که کارگران با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار بیکار شوند، تصریح کرد: تنها خواسته کارگران وصول مطالبات معوق و تامین امنیت شغلی است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران آب معدنی داماش پس از سال ها تلاش در این واحد تولیدی واقع در ارتفاعات شهرستان رودبار در دل جنگل های روستای داماش به غیر از کارخانه منبعی برای امرار معاش ندارند، گفت: چرا آیا باید آینده شغلی کارگران آب معدنی داماش که تعدادی از آنها جانباز و ایثارگر جنگ هستند را نادیده گرفت؟ از مسئولان می خواهیم که چاره ای بیندیشند و کمک کنند.

کاظم عبداللهی (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودبار) نیز با تایید دو ماه حقوق معوقه کارگران آب معدنی داماش به ایلنا گفت: با پیگیری های اداره کار، یک ماه از معوقات کارگران آب معدنی داماش. حقوق کارگران آب معدنی داماش (پنجشنبه هفته گذشته) پرداخت شد. .

وی با بیان اینکه در جریان مشکلات کارگران و کارخانه آب معدنی داماش هستم، گفت: پیگیر مطالبات کارگران و وضعیت کارخانه هستیم و اخیرا بازرس اداره کار نیز از این کارخانه بازدید کرده است. کارخانه و کارگران آن.”

عبدالهی در خصوص جمع آوری کارت حضور و غیاب کارگران توسط کارفرما گفت: به جز تعدادی از کارگران مابقی قرارداد کاری آنها به پایان رسیده و ادامه آن منوط به موافقت کارفرمای کارخانه است.

شرکت آب معدنی داماش اولین شرکتی است که توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورریا تأسیس شده است. این شرکت پس از اختلاس سه هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده دیماه ۱۳۹۰ با ۱۴۲ کارگر بسته شد و در نهایت اردیبهشت در ماه جاری بسته شد. سال ۱۳۹۴ پس از سه سال وقفه به دلیل بدهی های مالی به بانک ملی واگذار شد و پس از آن دی در ماه ۹۹ با مالکیت خود با استخدام حدود ۳۰ کارگر در بخش خصوصی به کار خود ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا