اخبار بورس

جمعه بازار بورس – شماره ۱۴

بورس زیر ذره بین اثر میرزا قلمدون

بالاخره زمان شمردن جوجه های بورس فرا رسیده است. یادمان باشد جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی برگزار شود و بعد نمادها بازگشایی شوند؟ خبری نیست؛ فقط می خواستیم بگوییم که ما هم به یاد داریم. تا جایی که به یاد داریم، اسامی فروشندگان متخلف ۱۷ نفر گفته می شود اردیبهشت و کدهایی که مشکوک به دستکاری هستند باید افشا شوند.

به گزارش میرزا کلامدون ایران تحلیل، بالاخره نوبت به شمارش جوجه های بورس رسید، در پاییز با رشد ۸۹ هزار واحدی شاخص کل بورس و رشد ۳۹ هزار واحدی شاخص هم وزن. تعداد انگشت شماری از سهام در انتهای سبد باقی مانده اند که با وجود رشد شاخص همچنان بسیار پایین تر از حداکثر قیمت هستند. ۹۹ است؛ به پایین رسید

اتفاقی که قبلا افتاد

هفته گذشته اهالی تخت طاووس با آزادسازی سومین صندوق املاک شادی کردند. صندوقی که علیرغم تمجیدهای مکرر رئیس جمهور بزرگ و مجیزبگوها، نه تاثیری در بازار املاک دارد و نه بازده خاصی برای سرمایه گذاران!

به قول دوستان بازار املاک بهتر از ماست و هزاران صندوق مسکن باز نمی شود. اما اگر رئیس بزرگ فقط به ساخت ابزار عادت داشته باشد، چه باید بکنیم؟ یک جور ابزار پول گرفتن از بازار سرمایه هم هست! چند مصاحبه و عکس یادگاری و غیره هم هست.خوشحال باشید که پفندبریفه تا پایان سال رونمایی می شود.

البته مدیران پولدار آن هم دست کمی ندارند و به هر طرف که سر می زنیم یکی از مدیران صرافی ها مصاحبه کرده و اعلام کرده است که در تامین مالی به یک طرف کمک می کند; مدیر عامل دیدارالسمیلی در هفته جاری از تامین اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی بنیان های دانش خبر داد.

صاف کننده برای اختلالات دمی

مدیر فناوری اطلاعات شان مشکلات سامانه کدال را برجسته کرد و با افتخار اعلام کرد «سامانه جدید کدال تا پایان سال راه اندازی می شود»! و اگر هنوز در لذت وب سایت جدید TSETMC غرق نشده ایم، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

بودجه مصوب نهایی

هفته گذشته بر اساس گزارش رسانه ها، بودجه ۱۴۰۳ نیز تصویب شد. پاستور لنگ ۵۰ به دنبال یکسان سازی حقوق بازنشستگان بود که به لطف درایت همیشگی تصمیم گیران سیاسی ما با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین مالی می شود! طبق معمول از یک جیب چیزی در می آورند و در جیب دیگر می گذارند و از یک جیب به جیب دیگر اختلاس می کنند…

بورس اسلامی

یکی از بزرگواران مژده داد که بورس باید اسلامی شود چون معلوم نیست شرکت ها چه سهامی هستند؟! ما بسیار راضی هستیم؛ بانکداری اسلامی آنقدر به اقتصاد کشور کمک کرده است که آرزوی داشتن بورس اسلامی را داشتیم. هم بورس به این شکل که هست شکوفا می شود و هم می توانیم تجربیات موفق بورس اسلامی را به همسایگانمان صادر کنیم.

هدر دادن بیهوده

و خبر عجیب این هفته این است که تعداد زیادی شماره رایگان وجود دارد! دلال بزرگ بازار فقط ۴۵ میلیارد تومان صرف تبلیغات، نمایشگاه و سمینار کرد! آن وقت کافی است بازار کمی سبز شود تا سیستم معاملاتی این دلال یخ بزند! ای کاش این پول برای نمایش خرج نمی شد بلکه صرف بهبود خدمات می شد.

ما به یاد داریم

یادتان هست که قرار بود جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی برگزار شود و سپس نمادها بازگشایی شوند؟ خبری نیست؛ فقط می خواستیم بگوییم که ما هم به یاد داریم. تا جایی که به یاد داریم، اسامی فروشندگان متخلف ۱۷ نفر گفته می شود اردیبهشت و کدهایی که مشکوک به دستکاری هستند باید افشا شوند.

جمعه، بازار سهام - اعداد 1-14 دی ۱۴۰۲

نگاهی به اخبار دیگر

تولید نفت ایران به ۳.۲ میلیون بشکه رسید

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تولید روزانه نفت ایران در یازدهمین ماه سال جاری با ۹۰ هزار بشکه افزایش به ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

۱۱۹ میلیارد مازاد دارایی بانک واگذار شد

سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص واگذاری دارایی های مازاد از بانک ها گفت: از زمان تصویب تاکنون ۱۱۹ میلیارد از مازاد دارایی بانک ها واگذار شده که ۵۵ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۱۳۹۳ است. شهریور ۱۴۰۰ به بعد شهریور در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۴ میلیارد ملک و دارایی مازاد توسط بانک ها واگذار شده است.

چینی ها ۲۰۰ هزار خانه در تهران می سازند

سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در قالب محلات الگوی پیمانکاران و مصالح داخلی انجام می شود، گف ت: چینی ها در زمینه سرمایه گذاری و انتقال تجارت و فناوری مشارکت می کنند و با این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شوند. تکنولوژی نوین ساخته که کار می کند.

استقلال و پرسپولیس تسلیم شدند

وزیر ورزش گفت: کار ما مدیریت باشگاه نیست، بر این اساس استقلال و پرسپولیس نیز به بخش خصوصی واگذار می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا