بانک و بیمه

جمعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافت

به گزارش افق میهن، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط صنعتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور سولت مرتضوی در همایش تقویت و توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی در کوشک باغ هنر تهران حضور یافت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم) با حضور جمعی از فعالان کارگری و کارفرمایی و معاونین وزیر این وزارتخانه، حکایت از واگذاری وزارت کار به دولت چهاردهم و چالش های اساسی آن دارد. و مشکلات اساسی برطرف شده است، گفت: امروزه نقش تشکل های کارگری و کارفرمایی در دستیابی به کار شایسته حائز اهمیت است و توافقاتی در سطح جهانی بر سر جایگاه این تشکل ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار سال رهبری که مشارکت مردمی است بیش از هر نهاد دیگری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محقق شده است، گفت: باید ضوابط و قوانین را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا کنیم. در ارتباط با مسائل کارگری و اجتماعی سازمان های کارفرمایی و حوزه تشخیص و مدیریت نقاط ضعف. سه ضلع سه جانبه گرایی اگر شورای عالی کار و شورای عالی حفاظت فنی تشکیل نمی شد در اداره امور دچار مشکل می شدیم. در دو سال دولت سیزدهم تلاش شد تا حضور تشکل ها جدی گرفته شود. در این دولت کانون بیمه بازنشستگی برای اولین بار نقش محوری را در هیئت امنای نهادهای بیمه اجتماعی به عهده گرفت.

معاون روابط صنعتی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مدت دو سال تعداد بیمه شدگان ما از ۲۴۰ هزار نفر به ۱۴۰ هزار نفر کاهش یافته است و با تلاش و کمک سازمان ها تعداد حوادث صنعتی کاهش یافته است. وی گفت: حتی در این مدت با کمک سازمان ها زمان رسیدگی به دعاوی را کوتاه کرده ایم. ما کار را به ۴۰ روز کوتاه کردیم و چندین سیستم مرتبط با دعاوی، حوادث صنعتی و قراردادها را در بستر مجازی ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون کار پنج تشکل کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی داریم، ادامه داد: اتحادیه های صنفی، مجمع نمایندگان کارگران و شوراهای اسلامی کار داریم و کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی و اتحادیه های کارفرمایی زیرمجموعه این تشکل ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا