فناوری

جمهوری‌خواهان آمریکایی خواستار اخراج وزیر دفاع شدند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

تسنیم: پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر عدم اطلاع جو بایدن و کاخ سفید از بستری شدن وزیر دفاع آمریکا به مدت ۳ روز در بیمارستان، نمایندگان جمهوری خواه کنگره خواستار برکناری لوید آستین شدند.

جیم بنکس، یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان، این گزارش ها را “بسیار نگران کننده” توصیف کرد و گفت که لوید آستین “از روز اول یک فاجعه بوده است.”

بنکس گفت که لوید آستین باید اخراج شود و فردی جایگزین شود که ارتش را برای پیروزی در جنگ ها آماده کند، نه پیشبرد برنامه های سیاسی دولت بایدن.

بسیاری دیگر از نمایندگان جمهوری خواه در کنگره نیز انتقادات مشابهی را مطرح کرده و خواستار توبیخ یا اخراج لوید آستین شده اند.

کاخ سفید ۳ روز از بستری شدن وزیر دفاع در بیمارستان بی اطلاع بود. ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده: ورود به یک جنگ کامل با حزب الله به معنای شکست اسرائیل است.

دیروز، NBC News گزارش داد که پنتاگون سه روز منتظر ماند تا کاخ سفید را از بستری شدن وزیر دفاع در بیمارستان مطلع کند. دو مقام ارشد دولت آمریکا گفتند که در میان تنش ها در غرب آسیا، آستین به عنوان وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان بستری شد و چهار روز را در بخش مراقبت های ویژه گذراند.

یک مقام آمریکایی تایید کرد که پنتاگون تا روز پنجشنبه، سه روز پس از ورود وزیر دفاع به مرکز پزشکی والتر رید، به مقامات ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید اطلاع نداد.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون عصر جمعه در بیانیه‌ای گفت که آستین دوشنبه شب به دلیل “عوارض ناشی از یک عمل پزشکی اخیر” در بیمارستان بستری شد.

روز شنبه ، آستین با انتشار بیانیه مسئولیت مخفی نگه داشتن وضعیت خود را به عهده گرفت. وی در این بیانیه نوشت: نگرانی رسانه ها از شفافیت را درک می کنم و اعتراف می کنم که می توانستم کار بهتری برای اطلاع رسانی درست به مردم انجام دهم.

وزیر دفاع آمریكا در این بیانیه افزود: اما گفتن این مهم است. این روند بهبودی من بود و من مسئولیت کامل تصمیمات خود را در مورد محرمانه بودن بر عهده می گیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا