ترندهای روز

جنایت هولناک ۲ خواهر در پوشش پرستار خانگی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

تحقیقات جنایی این پرونده در زمستان ۱۴۰۰ با شکایت پسران یک تاجر مبنی بر مرگ مشکوک پدرشان آغاز شد. بررسی شکایت آنها نشان داد که پرستاری را برای نگهداری از پدر سالخورده خود استخدام کرده اند. چند ماه پیش پرستار با آنها تماس گرفت و به آنها خبر داد که پدرشان بر اثر ویروس کرونا فوت کرده است. مراسم تشییع جنازه را نیز ترتیب دادند اما پس از مدتی متوجه سرقت اموال پدرشان شدند. به همین دلیل موضوع را از طریق وکیلی در تهران پیگیری کرده بودند. بررسی های وکیل نشان داد دلار، سکه، اسناد و مدارک به همراه تابلوهای نفیس و گرانقیمت که هر کدام بیش از یک میلیارد تومان ارزش مالی داشتند، از خانه پیرمرد به سرقت رفته است. پول از حسابش برداشت شد. افشای این موضوع این احتمال را افزایش داد که مرگ تاجر به دلیل ابتلا به کرونا نبوده است، اما ممکن است او را کشته باشند. پس از این شکایت و در اولین گام مشخص شد که تاجر در زمان ابتلا به کرونا به بیمارستان منتقل شده و کادر پزشکی تایید کرده اند که فوت وی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت شده است. به این ترتیب دستور نبش قبر برای مشخص شدن علت دقیق مرگ صادر شد. پرستار زن و خواهرش نیز دستگیر شدند. مقداری از اموال این پیرمرد نیز در منزل وی کشف شد. رکسانا پرستار زن در تحقیقات گفت: مرد میانسال پس از مدتی به من علاقه مند شد و مرا صیغه خود کرد. فرزندانش در خارج از کشور بودند و نتوانستند به دیدن او بیایند. او هم این اموال را به من داد و مرگش بر اثر کرونا بود.

خواهر متهم زن نیز در تحقیقات گفت: گاهی به جای خواهرم به خانه این مرد می رفتم و کارهای او را انجام می دادم. صاحبخانه وقتی فهمید به هنر علاقه دارم یک فرش و یک تابلو به من داد.

این ادعاها در حالی مطرح شد که در جریان تحقیقات مشخص شد فرم ارائه شده توسط پرستار جعلی بوده است. از سوی دیگر پزشکی قانونی پس از معاینه جسد علت مرگ وی را مسمومیت اعلام کرد که در بازجویی تکمیلی از دو متهم مشخص شد. پیرمرد باعث مرگش شده بود.

به این ترتیب امیرحسین علیمردان، بازپرس شعبه دهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، حکم مجرمیت دو خواهر را به اتهام مشارکت در قتل یک مرد مسن صادر کرد. همچنین برخی از بستگان این دو خواهر که در انتقال اموال مسروقه نقش داشتند نیز محکوم شدند. با تایید این تصمیم و صدور کیفرخواست، پرونده برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا