فناوری

جنجال تصاویر غیراخلاقی تیلور سوئیفت با هوش مصنوعی

تولید عکس های جعلی با استفاده از هوش مصنوعی یکی از جنبه های خطرناک این فناوری است که اخیرا مورد توجه تیلور سویفت خواننده مشهور آمریکایی قرار گرفته است.

به گزارش آنلاین، پس از اینکه عکس های جعلی و زشت تیلور سوئیفت میلیون ها بار در فضای مجازی دیده شد و جنجال های زیادی به پا کرد، سیاستمداران آمریکایی را به فکر تصویب قوانین جدیدی برای جرم انگاری فیک های عمیق انداخت.

تصاویر جعلی تیلور سویفت در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و ایکس (توئیتر) منتشر شد. شبکه اجتماعی X در بیانیه ای اعلام کرد که این تصاویر را حذف کرده و حساب های مرتبط با آنها را محدود کرده است.

این در حالی است که بر اساس برخی حساب ها، تصاویر جعلی تیلور سوئیفت قبل از حذف میلیون ها بار دیده شده است و یکی از این تصاویر قبل از حذف ۴۷ میلیون بار توسط کاربران گزارش شده است.

دیپ فیک از هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد ویدئو یا تصویری از یک فرد با دستکاری صورت یا بدن او استفاده می کند.

طبق گزارش State of Deepfakes که سال گذشته منتشر شد، محتوای جنسی اکثریت قریب به اتفاق دیپ‌فیک‌هایی را تشکیل می‌دهد که به صورت آنلاین ارسال می‌شوند و زنان ۹۹ درصد از کسانی را تشکیل می‌دهند که در چنین محتوایی هدف قرار می‌گیرند.

ایوت دی کلارک نماینده دموکرات در توییتر نوشت: “آنچه برای تیلور سوئیفت رخ داد چیز جدیدی نیست. زنان سال ها هدف این فناوری قرار گرفته اند و اکنون با پیشرفت در هوش مصنوعی، دیپ فیک آسان تر و ارزان تر شده است.”

سوئیفت به طور عمومی در مورد این تصاویر صحبت نکرده است، اما دیلی میل گزارش داد که تیم او در حال بررسی اقدام قانونی علیه سایتی است که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرده است.

نگرانی ها در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با رای دادن میلیاردها نفر در انتخابات امسال در سراسر جهان افزایش یافته است.

این هفته، تماس‌های یک شماره‌گیر رایانه با استفاده از صدای جعلی رئیس‌جمهور ایالات متحده منجر به تحقیقات دولتی در مورد این موضوع و نگرانی در مورد تأثیرات هوش مصنوعی بر انتخابات شد. افزایش دوره ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا