ورزشی

جنجال مرگ هوادار ملوان؛ تفاوت واکنش‌ها در ایران و جهان

این در حالی است که ناظر بازی سپاهان – ملوان با وجود مصدومیت شدید یکی از تماشاگران بازی را متوقف نکرد که رفتاری متفاوت در مسابقات جهانی است.

در اولین روز از هفته چهارم لیگ برتر، یکی از تلخ ترین خاطرات فوتبال ایران و باشگاه ملوان رقم خورد و مرتضی خائفی، هوادار ۶۲ ساله ملوان در دقیقه ۲۰ بازی سپاهان درگذشت. -ملوان کبریت. مسئولان و مربیان تیم شمالی از رفتار داود رفعتی ناظر مسابقه گلایه دارند. مازیار زارع سرمربی ملوان معتقد است ناظر باید بازی را متوقف می کرد و این موضوع روی تمرکز بازیکنانش تاثیر داشت. سرمربی ملوان تاکید کرد که سرپرست به آنها گفته مشکلی از این نظر وجود ندارد و رفعتی را به دروغگویی متهم کرد.

مرتضی خائفی هوادار ملوان که در ورزشگاه اصفهان درگذشت

البته ناظر بازی می گوید کدام قانون گفته که باید آمبولانس را در اختیار تماشاگران قرار دهم؟ هوادار ملوان یک بار در آمبولانس احیا شد و تا دقیقه ۷۲ زنده بود.

اظهارات ناظر بازی در مورد زمان مرگ هوادار ملوان در تناقض آشکار با مدیرعامل این باشگاه شمالی است چرا که سرپرست ملوان به تسنیم گفت که این هوادار در دقیقه ۲۰ بازی فوت کرده است. در این بین وزیر ورزش به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دستور رسیدگی به این موضوع را داده است.

به همین دلیل، چند نمونه جهانی را مرور می‌کنیم تا بررسی کنیم که چه واکنش‌هایی و چه اتفاقی پس از این آسیب‌ها رخ داده است:

یک – در سال ۲۰۲۱، در جریان بازی بین تاتنهام و نیوکاسل، یک تماشاگر به دلیل سقوط از ارتفاع در سنت جیمز پارک مصدوم شد. پس از آن بازی متوقف شد تا از امکانات امدادی برای احیای جان هوادار مصدوم استفاده شود.

2

۲- در ژانویه ۲۰۲۴ و در دقیقه ۲۹ بازی بولتون – چلتنهام که در سطح سوم فوتبال انگلیس برگزار شد، یکی از هواداران بولتون دچار ایست قلبی شد و بازی برای کمک گرفتن متوقف شد.

3

۳- در سال ۲۰۲۲ در بازی کادیز و بارسلونا یکی از هواداران دچار مشکل شد و بازی متوقف شد تا امکانات درمانی به این هوادار اختصاص داده شود.

۴- در سال ۲۰۲۲ بازی فولام و بلکپول به دلیل ایست قلبی یکی از هواداران فولام به مدت ۴۰ دقیقه متوقف شد. پزشکان به سرعت در حضور هوادار مجروح قرار گرفتند و او را به بیمارستان منتقل کردند، اما او زنده نماند.

۵- در سال ۲۰۲۳ در جریان بازی گرانادا – بیلبائو یکی از هواداران تیم گرانادا دچار ایست قلبی شد و بازی از دقیقه ۱۷ متوقف شد. پس از ۴۰ دقیقه توقف بازی با تصمیم مسئولان برگزارکننده، بازی تعطیل شد و در روزی دیگر پس از دقیقه ۱۷ ادامه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا