ورزشی

جنگ پرسپولیس و استقلال به بیانیه‌نویسی کشیده شد

باشگاه پرسپولیس پس از دربی ۱۰۲ که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید، بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است: ما نمی دانستیم وجود VAR تاثیری در تغییر داوری یک طرفه به نفع یک تیم ندارد. دقیقه پنالتی واضح روی شهاب زاهدی که با هوادار کمری مدافع استقلال رخ داد حتی پس از رفتن به VAR توسط داور بازی نشد و در دقیقه ۶۰ بازیکنی با کارت زرد با بی دقتی مرتکب چنین خطای جدی شد و نپذیرفت. اگر داور از صحنه چشم پوشی کرد کارت بدهد.بازبینی کارت قرمز و VAR که چیزی نبود داوران حتی برای بازیکن اشتباهی کارت زرد در نظر نگرفتند تا تیم مقابل ۱۰ بازیکن نداشته باشد.اما با توجه به به همه کارشناسان داوری این خطای شدید مستحق یک کارت قرمز مستقیم بود ما مانده ایم کجا شکایت کنیم و چه بگوییم روز روشن حق پرسپولیس را خوردند…”

پس از این اتفاق باشگاه استقلال بیانیه ای صادر کرد و پاسخ بازیکنان پرسپولیس را به شرح زیر داد:

در شرایطی که اکثر کارشناسان داوری معتقدند علاوه بر پنالتی آشکار در دقایق پایانی، یک پنالتی دیگر نیز در محوطه جریمه پرسپولیس رقم خورد. خوشبختانه امروز جامعه فوتبال ایران به وضوح دید که اگر VAR در لیگ برتر باشد و عدالت رعایت شود، امتیاز به تیم خاصی نمی رسد.

با این حال دوستان آنقدر به گل های آفساید، گل های اشتباه و پنالتی های ناعادلانه عادت کرده اند که وقتی حق به فرد مناسب با تکنولوژی می رسد، زبان به اعتراض باز می کنند.

ای کاش یکی به دوستانم یادآوری می کرد که اگر تکنولوژی سیستم کمک داور تصویری از ابتدای لیگ برتر در ایران وجود داشت، الان در نیمه پایین جدول قرار می گرفتند چون توپی که از خط دروازه رد شده بود. در غیاب واقعیت مجازی، گل صد در صد آفساید که به اشتباه پذیرفته شد، دیده نشد و چندین مورد دیگر به کمک فناوری سرنوشت دیگری پیدا می‌کردند.

بازی های رقیب با آلومینیوم، گل گهر، ذوب آهن، هوادار و … را با VR تصور کنید تا عمق فاجعه را درک کنید. فقط در چند مورد به خاطر نبود واقعیت مجازی ۷ امتیاز به دوستان تعلق گرفت و طبیعی است که به آن عادت کرده باشند.

این اظهارنظر عجیب و عجولانه و اعتراض به برگزاری دربی با تکنولوژی کمک داور تصویری نیز برای جلوگیری از ورود VAR به فوتبال ایران و ادامه اشتباهات داوری به نفع تیم خاصی است که بخشی از فوتبال ایران شده است.

مخالفت آشکار سرمربی تیم رقیب با ورود VIR به فوتبال ایران در نشست خبری خود گواه صحت این ماجراست که متاسفانه این تیم به کمبود تکنولوژی و عواقب آن عادت کرده است که همیشه در آنها بوده است. لطف.

باشگاه استقلال ضمن قدردانی از تمامی مسئولانی که با VR زمینه شهرورد ۱۰۲ را فراهم کردند، امیدوار است در تمامی بازی های لیگ برتر از این فناوری استفاده شود تا جدول رده بندی شکل واقعی به خود بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا