اخبار اقتصاد ایران

جهاد کشاورزی گیلان ۱۹۹۳ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهوری را جذب کرد

بهره برداری از قرنطینه گیاه آستارا و فاز اول مجموعه بین المللی رودبار در مزرعه زیتون

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: یک هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور در حوزه کشاورزی در استان جذب شده است.

ایران تحلیل صالح محمدی در حاشیه جلسه پیگیری اولین سفر رئیس جمهور به گیلان در بهمن ۱۴۰۰ بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان برای ۱۷ طرح در حوزه کشاورزی در مجموع ۱۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد و مقرر شد تا سال ۱۴۰۳ این میزان اعتبار به طور کامل تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار در بخش های مختلف جهاد کشاورزی در نظر گرفته شد که تنها ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به سازمان جهاد کشاورزی و مابقی مربوط به خانواده جهاد شامل منابع طبیعی و آبخیزداری، شیلات، شرکت است. سکونتگاه ها و منطقه تحقیقاتی بود.

محمدی با بیان اینکه بیشتر طرح های جهاد کشاورزی مکان محور نیستند، تصریح کرد: طرح های جهاد کشاورزی در مناطق مختلف گیلان شامل طرح های تجهیز و یکپارچه سازی اراضی، لایروبی مسیل ها، انتقال آب و سیستم های نوین آبیاری است که معمولا در زمان مشخصی انجام می شود. چارچوب در فصل پاییز و زمستان) قابل اجرا می باشد، لذا تقاضا می شود اعتبارات لازم جهت اجرای به موقع پروژه ها تخصیص داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیگیری جذب ۲۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این وزارتخانه برای اجرای سه طرح در حوزه کشاورزی گفت: این اعتبار برای تجهیز و نوسازی شالیزارها، انحراف هزینه می شود. سدها، شبکه های فرعی و سیستم های نوین آبیاری. .

وی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح احیا و بازسازی سدها در سطح استان به سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابلاغ شد که در حال مبادله قرارداد هستیم و به محض اتمام کار اجرایی خواهد شد. مرمت و بازسازی سدها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال یکی از سال های کم بارش است، لازم است علاوه بر آب منطقه ای آب کشاورزی نیز مدیریت شود تا اعتبارات به موقع در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وی در ادامه به طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال از جمله بهره برداری از قرنطینه گیاه آستارا و فاز اول مجموعه بین المللی رودبار در مزرعه زیتون اشاره کرد.

محمدی افزود: حدود ۸۰ درصد از کل اعتبارات مصوب سفر مربوط به حوزه آب و خاک است که بخشی از آن باید توسط وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت سازمان برنامه بودجه کشور تامین و تخصیص یابد. و سایر نهادهای ملی و استانی از فروش اموال مازاد. که از طریق منابع مربوطه در وزارت مربوطه پیگیر هستیم.

وی عمده نگرانی در بخش کشاورزی را عدم فروش ملک عنوان کرد و گفت: با هماهنگی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مکانی در روستای فخرآباد بخش لشت نشاء رشت انجام شد. شهر مشخص شده و کارهای نهایی در حال انجام است که در صورت فروش زمین اعتبارات به دست آمده صرف پروژه های مسافرتی در حوزه آب و خاک می شود.

لازم به ذکر است، جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور امروز (شنبه) به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در استانداری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا