فناوری

جهان خودرو؛ لندروور قوی‌ترین مدل دیفندر را رونمایی کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این هفته در دنیای خودرو: رونمایی از قدرتمندترین مدل لندروور برای به چالش کشیدن SUV بنز، اولین خودروی ساخت هنگ کنگ برای رقیب بنز و بی ام و، سرمایه گذاری میلیارد دلاری فولکس واگن در Rivian و یک مدل سفارشی Maserati با الهام از شراب ایتالیایی .

لندرور الماس

لندروور مدل جدیدی از دیفندر SUV را به خط تولید خود اضافه کرده است که می گوید قوی ترین دیفندری است که تا به حال ساخته است. این مدل که «دفندر اکتا» نام دارد، از پایان سال جاری به تعداد محدود عرضه می شود و نزدیک ترین رقیب مرسدس بنز کلاس G است.

نام Octa از کلمه انگلیسی Octagonal گرفته شده است که به گفته لندرور یادآور الماس تراش خورده است. لندرور می گوید Acta هم لوکس و هم مانند الماس بادوام است.

Defender Octa بر اساس مدل Defender 110 ساخته شده است. اما جمال حمیدی، مدیر بخش خودروهای ویژه جگوار لندرور، می‌گوید مهندسان این کارخانه طی سه سال گذشته تمام قطعات خودرو را مهندسی مجدد کرده‌اند تا مطمئن شوند که Acta هم در شهر و هم در جاده‌های ناهموار بهترین عملکرد را دارد.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کردلندروور دیفندر ۱۱۰ بر اساس مدل دیفندر ۱۱۰ ساخته شده است

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کردلندرور دیفندر اکتا دارای موتور هشت سیلندر با قدرت ۶۳۵ اسب بخار است.

موتور خودرو از BMW گرفته شده است. این موتور هشت سیلندر و دارای دو توربو بوده و ۶۳۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. حداکثر سرعت خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر) ۳.۸ ثانیه است. با این اعداد، Defender Octa سریعتر و قدرتمندتر از مرسدس بنز G 63 است.

سپرهای خودرو برای عملکرد بهتر در جاده های ناهموار دوباره طراحی شده اند. جلوپنجره خودرو نیز برای افزایش میزان ورودی هوا تغییر یافته است. لندروور می گوید که با همکاری گودیر، تایرهای ویژه ای را برای Acta طراحی کرده است تا اطمینان حاصل شود که این خودرو هم در آسفالت و هم در خارج از جاده بهترین عملکرد را دارد.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کرداتاق Octa Land Rover Defender

دو سری از Octa قرار است تولید شود. سری اول لوکس تر است و با قیمت پایه ۱۶۰۸۰۰ پوند (۲۰۵۰۰۰ دلار) تنها برای سال اول تولید خواهد شد. از سال آینده قیمت پایه این خودرو به ۱۴۵۳۰۰ پوند (۱۸۶۰۰۰ دلار) کاهش می یابد.

جگوار-لندروور که اخیراً به JLR تغییر نام داده است، قصد دارد با ارائه مدل های لوکس و گران قیمت، سود خود را افزایش دهد. این خودروساز می‌گوید به لطف فروش مدل‌های لوکس‌تر رنج روور و لندرور، درآمد آن در سال ۲۰۲۳ با ۲۵ درصد افزایش به ۲۹ میلیارد پوند (۳۷ میلیارد دلار) خواهد رسید.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کرددر سال ۲۰۲۲، بیانکا مفهومی به نام Opus 1 را به نمایش گذاشت

ساخت هنگ کنگ

بیانکا، خودروساز جدید چینی، اعلام کرد که با ایجاد یک دفتر مرکزی و یک کارخانه در هنگ کنگ، به اولین خودروساز در این منطقه تبدیل خواهد شد.

بیانکا در سال ۲۰۲۱ توسط مدیر سابق فولکس واگن در چین تاسیس شد. هدف این کارخانه تولید خودروهای لوکس برقی برای رقابت با محصولات کارخانه هایی مانند بنز و بی ام و می باشد.

هنگ کنگ یک ایالت-شهر در جنوب چین است که سال ها مستعمره بریتانیا بود. بریتانیا در سال ۱۹۹۷ کنترل هنگ کنگ را به چین واگذار کرد و اکنون این منطقه به عنوان یک منطقه خودمختار بخشی از چین است.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کردمفهوم Opus 1 که بیانکا در سال ۲۰۲۲ نشان داد

گروه خودروسازی رنو و کارخانه چینی دانگ فنگ از جمله سرمایه گذاران بیانکا هستند. این شرکت در سال ۲۰۲۲ مفهومی از اولین مدل خود به نام “Opus 1” را به نمایش گذاشت. قرار است قطعاتی از این خودرو در چین ساخته شده و برای مونتاژ نهایی به هنگ کنگ ارسال شود.

نام بیانکا برگرفته از عبارت انگلیسی Beyond Cars است و این کارخانه ادعا می کند که با سرمایه گذاری در تحقیقات، قصد ارائه راه حل های جدید در حمل و نقل را دارد. این شرکت می گوید هدفش فروش ۱۰۰۰۰۰ خودرو در سال است و از سال ۲۰۲۵ به بعد سه تا پنج مدل را روانه بازار خواهد کرد.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کردفولکس واگن با سرمایه گذاری در Rivian به دانش این شرکت در تولید نرم افزار دست می یابد

سرمایه گذاری Foulkes در Rivian

گروه فولکس واگن اعلام کرده است که تا پنج میلیارد دلار در کارخانه ریویان سرمایه گذاری خواهد کرد. Rivian یک خودروساز آمریکایی نوپا است که یک SUV و یک ون برقی تولید می کند و با این سرمایه گذاری، این دو کارخانه قرار است فناوری های مربوط به ساخت خودروهای الکتریکی را با هم توسعه دهند.

رقابت در تولید خودروهای برقی در ماه های گذشته تشدید شده و خودروسازان بزرگی مانند فولکس واگن تحت فشار هستند تا زودتر و با هزینه کمتر خودروهای برقی ارزان تولید کنند. فولکس واگن با سرمایه گذاری در Rivian به دانش این شرکت در ساخت نرم افزارهای لازم برای تولید خودروهای برقی دسترسی پیدا می کند.

از طرفی کاهش فروش خودروهای برقی باعث شده است که خودروسازان نوپایی مانند ریویان مانند گذشته به سرمایه دسترسی نداشته باشند. سرمایه گذاری فولکس واگن به ریوین این فرصت را می دهد تا برنامه های خود را برای تولید مدل های جدید اجرا کند.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کردسرمایه گذاری فولکس واگن به ریوین فرصت تولید مدل های جدید را می دهد

ریوین از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۹ تاکنون زیان دیده است. این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

فولکس واگن قرار است ابتدا یک میلیارد دلار و چهار میلیارد دلار دیگر تا سال ۲۰۲۶ در ریوین سرمایه گذاری کند.

رسانه های آلمانی پس از اعلام همکاری دو کارخانه حدس می زدند که ریوین و فولکس واگن در تولید خودرو با یکدیگر همکاری کنند اما ریوین این گزارش ها را تکذیب کرده است.

ریوین پیش بینی می کند که امسال ۵۷۰۰۰ خودرو بفروشد که حدود یک سوم فروش هفتگی گروه فولکس واگن است.

به غیر از فولکس واگن، آمازون نیز یکی از سرمایه گذاران اصلی ریوین است.

مازراتی با طعم شراب

مازراتی یک مدل سفارشی برای جشن پنجاهمین سالگرد یکی از شراب های معروف ایتالیا تولید کرده است. از این خودرو فقط یک دستگاه ساخته شده و قرار است در مزایده به فروش برسد.

شرابی که الهام‌بخش این خودروی سفارشی است، تیگنانلو نام دارد. این شراب اولین بار توسط Marchesi Antionori در سال ۱۹۷۱ روانه بازار شد و در سال ۱۹۷۴ به بازار عرضه شد. تاریخچه این شراب که در منطقه توسکانی ایتالیا قرار دارد به ۶۰۰ سال قبل باز می گردد و یکی از نام های معروف شراب در جهان است. .

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کردمازراتی “تیگنانلو”

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کردمازراتی “تیگنانلو”

این خودرو توسط بخش خودروهای سفارشی مازراتی و بر اساس مدل GranCabrio Folgore ساخته شده است. مازراتی از رنگ خاصی برای بدنه استفاده کرده است که می گوید از خاک تاکستان الهام گرفته شده است.

چوبی که برای تزئین اتاق استفاده می شود نیز از چوب بشکه های شراب الهام گرفته شده است. صندلی ها با چرم پوشیده شده اند که از بقایای فرآیند شراب سازی ساخته شده است.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کرداتاق مازراتی “Tignanello”.

دنیای خودرو؛  لندرور از قدرتمندترین مدل دیفندر رونمایی کرداتاق مازراتی “Tignanello”.

این مازراتی کاملا برقی است و با یک بار شارژ می تواند ۴۴۷ کیلومتر را طی کند. سه موتور الکتریکی این خودرو در مجموع ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند. حداکثر سرعت گرن کابریو ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه است.

مازراتی سفارشی قرار است هفته آینده در یک حراجی در کالیفرنیا فروخته شود و عواید آن صرف امور خیریه شود.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا