فناوری

جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این هفته در دنیای خودرو: اعلام نتایج رای گیری بهترین خودروهای سال ۲۰۲۴ آمریکای شمالی، سخنانی که بنیانگذار کارخانه تویوتا در خواب به نوه خود گفت، روند پیچیده مونتاژ و ساخت فیلم فراری ماشین ها و اولین سفر یک ماشین از قطب شمال به قطب جنوب

خودروی سال آمریکا

تویوتا پریوس در نظرسنجی که توسط Automotive Journalists Corporation انجام شد، به عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی ایران تحلیل شد. در این رای گیری کیا EV9 به عنوان بهترین SUV سال معرفی شد و عنوان بهترین ون سال به فورد سوپر دیوتی رسید.

این سی امین سالی است که به عنوان خودروی سال آمریکای شمالی ایران تحلیل می شود. این رای گیری توسط یک سازمان مستقل که به هیچ خودروسازی مرتبط نیست، سازماندهی شده است. ۵۰ خبرنگار از مجلات خودرو در آمریکا و کانادا خودروهایی را که قرار است هر سال به بازار عرضه شوند در سه مرحله بررسی کرده و به آنها رای می دهند و در پایان از بین سه خودروی راه یافته به مرحله آخر بهترین خودرو را ایران تحلیل می کنند. .

دنیای خودرو؛  معرفی کردن تویوتا پریوس با هیوندای آیونیک ۶ و هوندا آکورد رقابت می کند

این نسل پنجم تویوتا پریوس است

تویوتا پریوس برای کسب عنوان بهترین خودروی سال با هیوندای آیونیک ۶ و هوندا آکورد رقابت می کرد. ظاهر اسپرت نسل جدید این خودرو و مصرف سوخت پایین این خودروی هیبریدی از جمله دلایلی بود که مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت.

کیا EV9 در یک رقابت درون خانوادگی در بخش SUV شرکت کرد. جنسیس GV70 هیبریدی-الکتریکی و هیوندای کونا دو فینالیست دیگر در این رده بودند که هر دو از گروه خودروسازی هیوندای-کیا بودند. ماهیت الکتریکی و کره ای این SUV ها مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. داوران در تمجید از کیا EV9 گفتند این خودروساز کره ای با ساخت این خودروی برقی هفت نفره با قیمتی بسیار کمتر از رقبای خود، معادلات این کلاس خودرویی را به هم ریخته است. کیا EV9 همچنین به دلیل طراحی نوآورانه و ارائه فناوری های جدید مورد تحسین قرار گرفت.

کیا EV9 با دو خودرو از گروه خودروسازی هیوندای-کیا به رقابت پرداخت

داوران کیا EV9 را به دلیل طراحی خلاقانه و قیمت پایین تر از رقبا تحسین کردند

رقابت در بخش ون کاملا آمریکایی بود. فورد برای کسب عنوان بهترین پیکاپ سال با شورلت کلرادو و شورولت سیلورادو الکتریک رقابت می کرد. قدرت فورد سوپر دیوتی، امکاناتی که در اختیار راننده قرار می دهد و امکان تعویض خودرو برای رفع نیازهای مختلف راننده از جمله دلایلی بود که داوران برای ایران تحلیل این خودرو اعلام کردند.

داوران وانت فورد سوپر دیوتی را به عنوان بهترین وانت سال ۲۰۲۴ ایران تحلیل کردند

داوران از قدرت و انعطاف پذیری فورد سوپر دیوتی تمجید کردند

سال گذشته آکورا، زیرمجموعه لوکس هوندا، با مدل اینتگرا برنده بهترین خودروی سال شد. سال گذشته همراه با آکورا، وانت فورد F150 به عنوان بهترین ون و کیا EV6 به عنوان بهترین SUV ایران تحلیل شدند.

به مناسبت سی امین سالگرد این مسابقات، سازمان برگزارکننده بهترین خودروی سال آماری از برندگان سال های گذشته منتشر کرد که نشان می دهد فورد با دریافت ۱۶ جایزه پرافتخارترین خودروساز بوده است. پس از فورد، شورلت با ۱۰ و هوندا با ۶ جایزه در رده های دوم و سوم قرار دارند.

از ۷۰ خودرویی که در ۳۰ سال گذشته به عنوان بهترین خودروی سال آمریکای شمالی نامزد شده اند، ۳۹ خودرو توسط خودروسازان آمریکایی، ۱۳ خودرو ژاپنی و ۸ خودرو کره ای بوده اند. پیکاپ فورد F150 با شش جایزه پرافتخارترین مدل در بین برندگان است.

خواب مدیر تویوتا

آکیو تویودا نوه موسس کارخانه تویوتا است

آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره تویوتا می گوید که موسس کارخانه در خواب نزد او آمده تا بگوید از پیشرفت شرکت راضی نیست. آقای تویودا در پیام سال نو خود خطاب به کارکنان این شرکت گفت که باید کارهای زیادی برای تغییر این کارخانه انجام شود.

تویودا که ۶۷ سال سن دارد، در یک پیام ویدئویی به حدود ۳۷۵۰۰۰ کارمند تویوتا، ابتدا به موفقیت این شرکت در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد و سپس یک ضرب المثل چینی را به کارکنانش یادآوری کرد که موفقیت بیشتر باید منجر به فروتنی بیشتر شود. او سپس گفت که پدربزرگش، کیچیرو تویودا، بنیانگذار کارخانه، در خواب به سراغش آمده و به او گفته است که نتوانسته کارخانه را به همان شکلی که تویوتا را از یک کارخانه ریسندگی به یک خودروساز تبدیل کرده است، تبدیل کند.

آقای تویودا می خواهد تویوتا را از یک خودروساز به شرکتی تبدیل کند که خدمات دیگری در زمینه حمل و نقل نیز ارائه می دهد. این خدمات شامل ساختن نرم افزارهای جدید مرتبط با حمل و نقل، شبکه ای از تاکسی ها و اتوبوس های خودران یا محصولاتی است که چیزی بیش از یک خودرو به مشتریان ارائه می دهد.

آقای تویودا کلید این تحول را خوشحال کردن مشتری دانست و از کارمندانش خواست تا با خلاقیت خود او را در رسیدن به این هدف یاری کنند. وی در پایان پیام خود به نقل از کاپیتان کرک، شخصیت خیالی مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا، گفت: اجازه دهید با جسارت به جایی برویم که تا به حال هیچ مردی نرفته است.

ماشین های فیلم فراری

در ساخت فیلم فراری از ۳۹۳ ماشین کلاسیک استفاده شده است

مجله آمریکایی Vanity Fair در گزارشی از فیلم فراری از روند پیچیده و دشوار ساخت خودرو برای این فیلم خبر داده است. فیلم فراری توسط کارگردان معروف آمریکایی مایکل مان ساخته شده و دوران سختی از زندگی انزو فراری، بنیانگذار کارخانه را به تصویر می کشد.

در گزارش مجله Vanity Fair آمده است که آقای مان تاکید زیادی کرده است تا صحنه فیلم بسیار شبیه به واقعیت باشد. به همین دلیل در ساخت فیلم از ۳۹۳ ماشین کلاسیک استفاده شده است. تهیه کنندگان این فیلم به Vanity Fair گفته اند که یافتن و جابجایی این خودروها یکی از سخت ترین قسمت های ساخت این فیلم بوده است.

این فیلم داستان زندگی آقای فراری در تابستان ۵۷ را روایت می کند. هنگامی که او به تازگی پسرش دینو را از دست داده است، فراری را برای دو مسابقه سرنوشت ساز آماده می کند.

آدام درایور در این فیلم نقش انزو فراری را بازی می کند

سازندگان فیلم از زیر مجموعه خودروهای کلاسیک فراری برای ایران تحلیل خودروهای مناسب کمک گرفتند. به کمک این مجموعه خودروهایی ایران تحلیل شدند که در سالی که داستان فیلم در حال وقوع است در خیابان های ایتالیا دیده شدند. بخش خودروهای کلاسیک فراری نیز به فیلمسازان کمک کرد تا برخی خودروها را از کلکسیونرهای فراری قرض بگیرند. نیک میسون، یکی از اعضای گروه پینک فلوید، از جمله کلکسیونرهایی بود که ماشین خود را برای فیلم قرض داد.

بخش هایی از فیلم صحنه هایی از تصادف چند خودرو در مسابقه را نشان می دهد. خودروهایی که در این صحنه ها تصادف می کنند میلیون ها دلار ارزش دارند. در برخی صحنه ها باید خودروهایی را دید که وجود ندارند یا قیمت آن ها آنقدر بالاست که امکان نصب دوربین روی آن ها وجود نداشت.

۹ ماشین برای فیلمبرداری برخی صحنه ها ساخته شد

مایکل مان توسط بخش خودروهای کلاسیک فراری در ساخت فیلم کمک شد

برای فیلمبرداری این صحنه ها، یک کارگاه کوچک خودروهای خانوادگی به نام Carrozzeria Campana 9 ماشین کلاسیک فراری و مازراتی ساخت. این کارگاه ۷۶ ساله که در نزدیکی کارخانه فراری قرار دارد، در اصل خودروها را با فایبرگلاس می‌ساخت، اما چون آقای مان می‌خواست صحنه‌های تصادف واقعی‌تر باشد، بدنه خودروها با فلز ساخته شده بودند.

تلاش زیادی برای بازآفرینی صداهای فیلم شده است. برای این کار چند میکروفون بر روی خودروهای کلاسیک نصب شد و صدای آنها در حین حرکت در پیست ضبط شد و سپس این صداها در هنگام تدوین به صحنه های فیلم اضافه شد.

یکی از مشاوران تولید به Vanity Fair گفت که آقای مان یک علاقه‌مند به اتومبیل است و آنقدر در مورد اتومبیل‌های فیلم می‌دانست که نیازی به توصیه‌های زیادی در مورد اتومبیل‌ها نداشت.

از قطب به قطب

سفر کریس و جولی رمزی به قطب جنوب بیش از ده ماه طول کشید

دو ماجراجوی انگلیسی با یک ماشین الکتریکی از قطب شمال به قطب جنوب سفر کردند. این اولین بار است که این مسیر ۳۰ هزار کیلومتری با خودرو طی می شود.

سفر “قطب به قطب” توسط کریس و جولی رمزی و با حمایت مالی نیسان انجام شد. کارخانه یک نیسان آریا مجهز به Arctic Trucks را در اختیار این زوج قرار داد. نیسان می گوید باتری و شاسی خودرو نسبت به مدل معمولی آریا تغییری نکرده و فقط تایرها و برخی امکانات به آن اضافه شده است.

سفر خانواده رمزی بیش از ده ماه پیش در اقیانوس منجمد شمالی آغاز شد. سپس از آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی عبور کردند و چند هفته پیش به قطب جنوب رسیدند. در طول این سفر، نیسان همچنین فناوری هایی از جمله شارژر قابل حمل با انرژی باد یا خورشید را آزمایش کرد.

کریس رمزی در پایان این سفر گفت: پس از سال ها برنامه ریزی، باور اینکه به قطب جنوب رسیده ایم سخت است، من هرگز به توانایی های خودروهای برقی شک نکردم، با این حال این سفر سخت تر از آن چیزی بود که تصور می کردم.

نیسان می گوید باتری، شاسی یا موتور خودرو را برای سفر تغییر نداده است

نیسان با ایران تحلیل مدل آریا برای این سفر، علاوه بر تبلیغ شاسی بلند جدید خود، قصد داشت یکی از مهم ترین دغدغه های خودروهای برقی را به چالش بکشد. بسیاری از خریداران بر این باورند که خودروهای برقی به دلیل مشکل شارژ برای سفرهای طولانی مناسب نیستند و به همین دلیل از خرید این خودروها خودداری می کنند.

این اولین بار نیست که نیسان با این زوج ماجراجو همکاری می کند. آنها در سال ۲۰۱۷ یک “رالی مغول” ۱۰۰۰۰ کیلومتری را با مدل برقی لیف طی کردند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا