فناوری

جهان خودرو؛ چالش خودروساز چینی برای لوکس‌ترین ماشین‌های آلمانی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این هفته در دنیای خودرو: خودروی لوکس چینی که به گفته سازنده آن رقیب جدی مایباخ و خودروهای لوکس آلمانی است، معرفی یک SUV الکتریکی جدید کادیلاک و راه اندازی اولین کارخانه توسط یک خودروساز چینی در اروپا.

میباخ چینی

نیو، یک خودروساز جدید چینی، از لوکس ترین مدل خود، ET9، در رویدادی در شیان چین رونمایی کرد. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود و نیو می گوید که با خودروهای لوکس برتر آلمانی مانند مرسدس مایباخ سری S و بی ام و سری ۷ رقابت خواهد کرد.

بنیانگذار و مدیر عامل جدید ویلیام لی در مراسم رونمایی از این خودرو گفت که ET9 یک “جت خصوصی برای جاده” است. ظاهر این خودرو ترکیبی از یک سدان کوپه و یک SUV است. این خودرو با طول ۵۳۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۶۲۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۲۰ میلی‌متر، بزرگترین خودرویی است که نیو تا کنون ساخته است.

اتاق ET9 جا برای چهار مسافر دارد. تمرکز اصلی بر روی راحتی سرنشینان عقب است. صندلی های عقب تا ۴۵ درجه قابل خواباندن هستند و هر سرنشین دارای میز تاشو و صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی است و در فضای بین دو سرنشین نیز یخچال تعبیه شده است.

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیویلیام لی، بنیانگذار New Factory، در راه اندازی ET9

نیو می گوید که سیستم تعلیق خودرو از پورشه پانامرا پیشرفته تر است. در این سیستم هر چرخ به طور مستقل کنترل می شود، ارتفاع خودرو تا ۲۲ سانتی متر تغییر می کند و جهت چرخ های عقب با چرخاندن فرمان تغییر می کند. برای نشان دادن راحتی ET9، نیو ویدئویی از آزمایش خودرو منتشر کرده است، که در آن چهار طبقه گیلاس شراب روی کاپوت قرار می‌گیرد و ماشین بدون ریختن شراب از یک جاده پر دست انداز عبور می‌کند.

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیطراحی خودرو بر راحتی سرنشینان عقب تمرکز دارد

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیET9 بزرگترین مدل New Factory است

ET9 دارای دو موتور الکتریکی است که در مجموع ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند. باتری های خودرو قابلیت شارژ سریع را دارند و نیو می گوید که با شارژر سریع می توان باتری را طی ۵ دقیقه طی مسافت ۲۵۵ کیلومتری شارژ کرد.

یکی دیگر از ویژگی های ET9 امکان تعویض باتری است. با این فناوری که نیو توسعه داده است، راننده می تواند به ایستگاه های تعویض باتری نیو رفته و ظرف چند دقیقه باتری خودرو را با باتری شارژ شده تعویض کند.

قیمت پایه ET9 800000 یوان (۱۱۳۰۰۰ دلار) است که تقریباً مشابه مدل های معمولی بنز و BMW است و بسیار ارزان تر از محصولات میباخ و مدل های لوکس BMW است.

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانینیو مسیری پر از دست انداز را طی کرد تا سیستم تعلیق نرم خودرو را با گیلاس های شرابی که روی هم چیده شده بودند، نشان دهد.

نیو فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد.یک شرکت سرمایه گذاری وابسته به دولت ابوظبی یکی از سرمایه گذاران اصلی این شرکت می باشد. سازنده رایانه Lenovo و شرکت اینترنتی Tencent نیز در نیو سهام دارند.

جدید در حال حاضر ۹ مدل برقی دارد که اکثر آنها در چین فروخته می شوند. محصولات این شرکت به صورت محدود در اروپا به فروش می رسد و قرار است از سال ۲۰۲۵ به بازار آمریکا صادر شود. سرمایه گذاری در مدل های جدید و ورود به بازارهای جدید باعث شده است که نیو در سال های گذشته زیان ده باشد.

جدید تا ماه نوامبر کمی بیش از ۱۴۲۰۰۰ خودرو فروخته است که بسیار کمتر از هدف شرکت برای فروش ۲۵۰۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۳ است.

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیکادیلاک ویستیک چهارمین شاسی بلند الکتریکی این شرکت است

SUV برقی کادیلاک

کادیلاک تصاویری از یک شاسی بلند الکتریکی جدید منتشر کرده که قرار است در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود. زمان.

Vistic یک SUV سه ردیفه است که کوچکتر از Escalade IQ، لوکس ترین شاسی بلند الکتریکی کادیلاک است. اطلاعات فنی این خودرو منتشر نشده است اما رسانه ها پیش بینی می کنند که قدرت این خودرو ۵۰۰ اسب بخار باشد.

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیکادیلاک ویستیک در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد

کادیلاک در حال حاضر تنها یک شاسی بلند الکتریکی به نام لیریک تولید می کند، اما در دو سال آینده سه شاسی بلند دیگر را روانه بازار خواهد کرد. چین بزرگترین بازار کادیلاک است، بنابراین این شرکت قصد دارد با همکاری SAIC که شریک جنرال موتورز است، برخی از محصولات خود را در چین تولید کند.

چند هفته پیش در نمایشگاه خودروی گوانگژو، کادیلاک از یک SUV کوچک الکتریکی به نام اپتیک رونمایی کرد که در چین نیز تولید خواهد شد. لوکس ترین شاسی بلند الکتریکی کادیلاک اسکالید IQ است که در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیمدل سیل به عنوان جدی ترین رقیب تسلا مدل ۳ نامیده می شود

کارخانه چینی در اروپا

بی وای دی اعلام کرده است که کارخانه ای در مجارستان برای تولید خودروهای برقی ایجاد خواهد کرد. این خودروساز چینی برنامه بلندپروازانه ای برای حضور در بازارهای جهانی دارد و راه اندازی این کارخانه گامی مهم برای تحقق این برنامه ها و تهدیدی جدی برای خودروسازان اروپایی تلقی می شود.

BYD بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان و جدی ترین رقیب تسلا است. با تشدید رقابت در بازار چین، این کارخانه به همراه سایر خودروسازان چینی مانند نیو، سایک، ام جی و جیلی قصد دارند محصولات خود را در اروپا و آمریکا به فروش برسانند. BYD اعلام کرده است که می خواهد تا پایان این دهه ده درصد از بازار اروپا را در اختیار داشته باشد.

کارخانه های چینی در نمایشگاه خودرو مونیخ حضور پررنگی داشتند. هفت خودروساز چینی در این نمایشگاه که در ماه سپتامبر برگزار شد شرکت کردند و BYD از مدل Seal رونمایی کرد که می خواهد با تسلا مدل ۳ رقابت کند.

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیبی وای دی هان گران ترین مدل کارخانه چینی در بازار اروپا است

دنیای خودرو؛  چالش خودروساز چینی برای لوکس ترین خودروهای آلمانیدلفین ارزان ترین مدل بی وای دی در اروپا است

این شرکت پنج مدل در اروپا به فروش می رساند که ارزان ترین آنها خودرویی به نام دلفین است که در فرانسه به قیمت ۳۴۰۰۰ یورو به فروش می رسد. گران ترین مدل BYD در اروپا یک سدان لوکس به نام هان است که قیمت پایه آن ۷۱۰۰۰ یورو است.

BYD همچنین در فکر ساخت کارخانه در سایر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان بود، اما در نهایت با دولت مجارستان به توافق رسید. BYD در حال حاضر یک کارخانه اتوبوس سازی در مجارستان دارد و این کشور اعلام کرده است که برای ساخت کارخانه جدید یارانه پرداخت خواهد کرد.

مجارستان یکی از مراکز مهم تولید خودروهای برقی است. این کشور در چند سال گذشته حدود بیست میلیارد یورو (۲۲ میلیارد دلار) سرمایه مربوط به ساخت خودروهای برقی را جذب کرده است. مرسدس بنز، آئودی و سوزوکی در مجارستان کارخانه دارند و ب ام و به زودی کارخانه خود را در این کشور افتتاح خواهد کرد.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا