اقتصاد جهان

جهش شدید صادرات خودروی ژاپن به روسیه با وجود تحریم

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دارایی ژاپن، این کشور در سپتامبر ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲۲.۲ درصد بیشتر خودروی سواری به روسیه صادر کرده است.

در همین حال، مقامات توکیو اعلام کردند که فروش خودرو به کشور تحریم شده را کاهش خواهند داد.

ژاپن همچنین صادرات قطعات و قطعات خودرو به روسیه را در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته ۲۱.۳ درصد افزایش داد.

این افزایش پس از کاهش ۱۱.۳ درصدی صادرات خودروهای سواری ژاپنی به روسیه در آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رخ داد.

به طور کلی، گردش تجاری بین روسیه و ژاپن در دو ماه گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

به گفته این وزارتخانه، تجارت بین دو کشور در ماه اوت با ۲۳.۸ درصد افزایش به ۱۰۵.۵۹ میلیارد ین (۷۴۳ میلیون دلار) رسید و تجارت متقابل با ۲۲.۷ درصد رشد به ۹۸.۶ میلیارد ین در سپتامبر (۶۵۹ میلیون دلار) رسید.

گردش تجاری در ماه سپتامبر عمدتاً توسط محموله های خودروهای ژاپنی افزایش یافت که ۶۵ درصد از کل کالاهای فروخته شده را تشکیل می داد و صادرات انرژی روسیه به همسایگان آسیایی خود که ۷۰ درصد را تشکیل می داد.

ماه گذشته، توکیو خرید گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) خود را ۱۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داد. با این حال، واردات LNG ژاپن در نیمه اول سال ۷.۱ درصد کاهش یافت.

اگرچه ژاپن سیاست «تحریم‌های سخت» را علیه روسیه دنبال می‌کند، همانطور که مقامات این کشور قبلاً اعلام کرده بودند، توکیو به دلیل اهمیت این پروژه‌ها برای امنیت انرژی خود، به مشارکت در پروژه‌های انرژی روسیه در جزیره ساخالین ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا