طلا و ارز

جهش قیمت طلا و سکه طبیعی نیست

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار عجیب شده است. اگرچه روند توسعه قیمت طلا در بازار جهانی جهشی داشته است، اما نرخ رشد قیمت طلا و سکه آنطور که فعالان بازار می گویند در مقایسه با رشد اونس طلا طبیعی نیست.

بر اساس گزارش ها، سکه امامی هم اکنون با قیمت ۴۶ میلیون تومان در ابتدای راهرو قرار دارد و طلا نیز بیش از ۳ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان قیمت داشته است. این در حالی است که در ابتدای معاملات سال نو، هر قطعه سکه امامی ۳۸ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان قیمت داشت و این قیمت ها تقریبا افزایش یافت تا اینکه روز دهم فروردین ماه نیز دیده می شد. اما در سه روز اخیر افزایش قیمت عجیبی در بازار طلا و سکه رخ داده است. این باعث می شود سکه از ۷ میلیون تومان گران شود و طلا هم نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان شود.

افزایش قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره دلایل افزایش قیمت و ادامه افزایش قیمت طلا و سکه تا کجا؟ وی می گوید: باز هم شاهد افزایش قیمت دلار بوده ایم. همزمان، قیمت جهانی طلا نیز افزایش یافت. بر این اساس، نوسانات و افزایش قیمت ارز و اونس طلا و همچنین بحران های خبری و سیاسی در خاورمیانه بازار را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

وی می افزاید: اما نکته اینجاست که نرخ افزایش قیمت دور از انتظار بوده و ممکن است به صورت حباب و تخلیه باشد. در حال حاضر بازار تلاشی برای افزایش قیمت ندارد و بازار بسیار داغ است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه خرید و فروش تغییری نکرده است، خاطرنشان می کند: معتقدم قیمت های امروزی طلا و سکه اشتباه است و توصیه می کنیم تا زمانی که قیمت ها ثبات نسبی پیدا نکند از خرید خودداری کنند.

وی ادامه می دهد: در نهایت افزایش شدید قیمت اونس طلا در جهان و در عین حال نوسان قیمت ارز و همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی دنیا در روزهای اخیر، منجر به افزایش قیمت طلا شد. و سکه در بازار ایران بیش از یک اونس افزایش یافت. دنیا طلاست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: بر این اساس انتظار دارم این افزایش قیمت موقتی باشد و با پیامی التهاب برطرف شود و قیمت ها کاهش یابد.

برای خرید بهتر است دست نگه دارید

بذرافشان در پاسخ به این سوال که فکر می کنید در شرایط فعلی بهتر است مردم خرید نکنند و عقب نشینی نکنند، پاسخ می دهد: توصیه من این است که مردم وارد بازارهای التهابی نشوند و زمانی که بازار ثبات نسبی دارد اقدام به خرید کنند. خرید کنید.

وی تصریح می کند: بازار طلا و سکه همچنان نیمه تعطیل است و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده است، با این حال شاهد هستیم که قیمت سکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۷ میلیون تومان افزایش داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان گران شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه می دهد: این افزایش قیمت چندان با رشد قیمت جهانی هر اونس همخوانی ندارد و افزایش قیمت بیشتر از اونس طلا بوده است.

بذرافشان خاطرنشان می کند: این یک التهاب و حاشیه خواهد بود که می تواند با یک پیام قیمت ها را کاهش دهد.

آیا خرید و فروش در بازار وجود دارد؟

در پاسخ به سوال خبرآنلاین، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، آیا در حال حاضر خرید و فروش در بازار وجود دارد؟ وی می گوید: از آنجایی که بازار به تازگی شروع به کار کرده است، برخی اصناف فعال هستند، اما برخی همچنان در حال تردد هستند و بازار به صورت رسمی فعال نیست.

بذرافشان با بیان اینکه ۸۰ درصد اصناف صنعت طلا باز هستند و بقیه هنوز در میانه راه هستند، می افزاید: به طور کلی قیمت هایی که در حال حاضر در بازار مشاهده می شود ناشی از التهاب است و این توصیه من است. در این شرایط سعی کنید با رسیدن قیمت ها به ثبات نسبی و آرام شدن بازار، وارد بازارها نشوید و خرید و فروش کنید.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا