اقتصاد جهان

جهش 50 درصدی درآمدهای نفتی روسیه

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که درآمدهای نفتی روسیه در ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت نفت اورال و افزایش قیمت نفت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. تعدیل سهم صادرکنندگان روسیه تحریم های غرب در طول سال گذشته افزایش یافته است.

محاسبات بلومبرگ بر اساس داده‌های وزارت دارایی روسیه نشان می‌دهد که درآمد مسکو از فروش نفت خام در ماه گذشته به ۵۹۰.۶ میلیارد روبل (۶.۷ میلیارد دلار) در مقایسه با ۴۰۲.۸ میلیارد روبل (۴.۵ میلیارد دلار) در ژوئن ۲۰۲۳ رسیده است که نشان دهنده افزایش است.

بر اساس این داده ها، کل سود نفت و گاز کشور تحریم شده با ۴۱ درصد افزایش به ۷۴۶.۶ میلیارد روبل (۸.۴ میلیارد دلار) رسیده است.

به گفته این نشریه، افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت کالاهای اصلی صادراتی اورال روسیه است. این وزارتخانه مالیات های ژوئن را بر اساس قیمت اورال ۶۷.۳۷ دلار در هر بشکه محاسبه کرد که از ۵۳.۵۰ دلار در سال گذشته افزایش داشت.

با وجود سقف ۶۰ دلاری قیمت هر بشکه نفت روسیه که توسط گروه هفت و اتحادیه اروپا تعیین شده است، تخفیف اورال نسبت به شاخص جهانی برنت کاهش یافته است.

دولت های غربی سقف قیمتی را همراه با تحریم نفت فراساحلی روسیه اعمال کردند تا به اقتصاد این کشور آسیب بزنند و در عین حال جریان نفت روسیه به بازارهای جهانی را حفظ کنند.

این تحریم ها در دسامبر ۲۰۲۲ اعمال شد و به دنبال آن محدودیت های مشابهی بر صادرات فرآورده های نفتی روسیه در فوریه ۲۰۲۳ اعمال شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا